Ford Focus RS, caii sunt la putere



Ford ne va arăta peste două luni latura sălbatică a popularului Focus. Ovalul Albastru intenționează să prezinte în luna iulie la Salonul Auto de la Londra cea mai puternică versiune de serie a modelului compact.
Botezat RS, Racing Sport, automobilul de performanță va fi echipat cu accesorii aerodinamice, elemente estetice și un pachet de dotări interesante la interior ce vor face ca bolidul Ford să fie foarte atractiv pentru tineri, spune un oficial al companiei care a dorit să rămână sub protecția anonimatului.
Dezvoltarea viitoarei generații este pe ultima sută de metri și se desfășoară în cel mai mare secret la o uzină din Germania.
Conform aceleiași surse, Ford se gândește la posibilitate de a oferi noua generație RS și pe versiuni de caroserie sedan sau wagon (break).
În urmă cu câteva luni Ford dădea asigurări că va optimiza manevrabilitatea, ca urmare a introducerii unui diferențial semi-activ cu alunecare limitată, poziționat între roțile punții față, dispozitiv mecanic care va îmbunătăți semnificativ tracțiunea și momentele de cuplu.
Kit-ul sportiv va mai include spoiler cu prize de ventilație integrate, jante de 19 inch, bare anti-ruliu.
În ceea ce privește propulsia, inginerii vor folosi configurația motorului turbo cu 5 cilindri în linie de la Volvo iar puterea va crește cu 30% până la 280 CP. Comparativ cu ultimul vehicul de performanță, Focus ST, viitorul Ford Focus Racing Sport dispune de 55 de cai putere în plus, îndeajuns pentru a ne convinge că este în vârful gamei Focus.
Viitorul model nu va dispune de tracțiune integrală, deși sistemul ar fi indicat în condițiile unei ținute de drum mult mai echilibrate. Modelul european va rămâne fidel tracțiunii față, soluția fiind agreată mai ales din punct de vedere financiar.
Ford intenționează să asambleze la 10.000 de exemplare Focus Racing Sport, la un preț estimativ de 33.600 de euro bucata.