Ford deschide un nou capitol în istoria mașinilor de clasă compactă. Noul Focus dispune din acest an de un nou motor de 1,0 litru din gama EcoBoost, cel mai eficient benzinar disponibil pe un model din segmentul C. Primul exemplar a ieșit de pe liniile de asamblare ale fabricii din Saarlouis, Germania.
Acesta stabilește o nouă referință întrucât este cel mai eficient model Ford construit vreodată, din punct de vedere al consumului de combustibil.
Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri și 100 CP are un consum de combustibil de top în clasa sa, de 4,8l/100km și emisii CO2 de 109g/km. Motorul cu turbocompresor și injecție directă este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus într-o versiune de 125 CP, cu un consum de 5l/100km și emisii CO2 de 114g/km.
Modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri înregistrează standarde de performanță similare modelelor echipate cu motoare diesel, datorită unui cuplu motor constant de 170Nm între 1.400rpm și 4.500rpm.
“Producția primului model Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri reprezintă o realizare majoră pentru Ford,” a declarat Președintele Ford Europa, Stephen Odell. „În urmă cu câțiva ani, dezvoltarea unui motor atât de mic și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, cu un nivel bun de putere și plăcut de condus într-o mașină de dimensiunea modelului Focus, ar fi părut imposibilă”.
Noul motor 1,0 litri EcoBoost este produs la fabrica de motoare Ford din Köln, Germania. Ford a investit aici 134 milioane de euro pentru a dezvolta o linie specială high-tech la fabrica din Köln, în vederea construirii acestui motor.
Tot în acest an, producția motorului va începe și la fabrica Ford de la Craiova, România. Capacitatea de producție la nivel european ar putea ajunge la 700.000 de motoare pe an.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de experții Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeană si Inginerie Avansată din Aachen, Germania, dar și de la Centrul Tehnic din Dunton, Marea Britanie.