Ford nu s-a lăsat impresionat de lansările vecinilor de stand dar și al rivalilor.
A pregătit pentru Geneva trei modele noi pentru Europa ce au fost suficiente pentru a demonstra că familia de automobile devine tot mai puternică și influentă.
Pe lângă premiera mondială a noului Fiesta și debutul versiunii de serie Kuga, explozia de premiere a continuat cu simpaticul Focus Coupe Cabrio. Este ultima declinare a popularului Focus, vehicul care în momentul de față beneficiază de cea mai diversificată gama de modele în clasa supermini.
Ford continuă filosofia „kinetică” a limbajului design, însă în forma sa nouă adoptată de toate noile versiuni Focus Facelift.
Modificările principale sunt operate la grila frontală, blocuri optice și spoiler, ce va include o uriașă priză de aer trapezoidală. Capota ușor înălțată iese în evidență prim lamela cromată așezată în dreptul calandrului. Pasajul roților ce se continuă la praguri și spoilere denotă caracterul impetuos al vehiculului supermini dând exteriorului o notă de originalitate. Stopurile includ tehnologia LED iar plafonul se mândrește cu două bare cromate ca suport pentru bagaje.
Interiorul nu excelează prin nimic, însă notabilă este prezența unor noi materiale pentru scaune și diversificarea paletei de culori pentru tapițerie. În habitaclu șoferul va avea la dispoziție sistemul HMI (Human Machine Interface) ce a debutat pe Mondeo și despre care se spune că ușurează activitatea la volan, de zi cu zi, a conducătorului auto. Și interiorul este nou dar numai la capitolul design și materiale. Aici Ford se pare a avut destulă inspirație și a decorat habitaclul de așa manieră încât noul Focus să arate într-adevăr ca o nouă mașină.
Sub aspectul tehnic există unele delicii deloc neglijabile. La partea de transmisie va fi disponibilă o cutie manuală în 5 trepte iar pe viitor va exista și o cutie automată cu șase trepte de viteză și dublu ambreiaj prezentă numai în combinație cu un propulsorul turbodiesel 2.0L Duratorq.
De reținut este și faptul că Focus CC este dotat în premieră cu un sistem de control al presiunii în anvelope care funcționează ca un dispozitiv de alarmare al șoferului când pneurile încep să piardă aer. Propulsia este formată din patru unități, două turbodiesel Duratorq de 109 și 136 de CP și două pe benzină Duratec de 1.6 litri-100 cai putere și 2.0 litri de 145 de cai putere.