Ford are cea mai variată și completă ofertă în clasa compactă. Apreciatul Focus are aproape toate versiunile posibile și imposibile pentru un automobil de clasă compactă, acesta fiind capabil să satisfacă un segment foarte larg de cumpărători. Ultimul venit este modelul ce se identifică sub acronimul CC (coupe-cabrio), automobilul exotic al gamei Focus.
Propulsia este formată din patru unități, două turbodiesel Duratorq de 109 și 136 de CP și două pe benzină Duratec de 1.6 litri-100 cai putere și 2.0 litri de 145 de cai putere. La partea de transmisie este disponibilă o cutie manuală în cinci rapoarte, iar pe viitor va exista și o cutie automată cu șase trepte de viteză și dublu ambreiaj, prezentă numai în combinație cu un propulsor turbodiesel de 136 de cai putere.
Modelul preia toate elementele cheie ale versiunii restilizate Focus, fiind modelat după canoanele filozofiei „kinetic design”. Modificările principale sunt operate la grila frontală, blocuri optice și spoiler, ce include o uriașă priză de aer trapezoidală. Capota ușor înălțată iese în evidență prin lamela cromată așezată în dreptul calandrului. Pasajele proeminente ale roților subliniază profilul robust creionat de vizionarul designer italian Pininfarina. Stopurile includ tehnologia LED, iar plafonul se mândrește cu două bare cromate ca suport pentru bagaje. Interiorul nu excelează prin nimic față de restul modelelor din gama Focus, însă notabilă este prezența unor noi materiale pentru scaune și diversificarea paletei de culori pentru tapițerie.
În habitaclu șoferul are la dispoziție sistemul HMI (Human Machine Interface) ce a debutat pe Mondeo și despre care se spune că ușurează activitatea la volan, de zi cu zi, a conducătorului auto. Pavilionul retractabil merge pe mână metalului, soluție care asigură o mai bună izolare fonică, zgomotele provenite de la curenții de aer fiind aproape imperceptibile. Un alt avantaj este și acela că în cazul unui eveniment nedorit, plafonul asigură o protecție superioară pasagerilor, capitol la care Focus a primit 5 stele la testul de impact EuroNCAP.
Și sub aspect tehnic există unele delicii deloc neglijabile. De reținut este și faptul că Focus CC este dotat în premieră cu un sistem de control al presiunii în anvelope care funcționează ca un dispozitiv de alarmare al șoferului când pneurile încep să piardă aer. Pe piața românească Focus CC are prețuri cuprinse între 25.000 și 31.400 euro.