Ford poate spune cu mâna pe inimă că succesul pe timp de criză are un singur nume: Fiesta. În spatele oricăror laude și declarații oficiale, cifrele de vânzări stau mărturie asupra reușitei semnate de micul model de oraș: nu mai puțin de peste 500.000 de unități Fiesta comercializate în lume, la doar un an de la lansarea actualei serii. Cât privește numărul celor vândute din 1976, când a debutat prima generație, și până astăzi, acesta depășește 12 milioane de modele. Cel puțin în 2009 noul Ford Fiesta a devenit, într-un timp foarte scurt, unul din cele mai bine vândute modele din Europa, ocupând constant locul doi, timp de 9 luni, în topul primelor 10 vehicule.
Actuala generație Fiesta a debutat în octombrie 2008, după care a fost introdusă gradual și în afara Europei. După debutul european, Fiesta a luat cu asalt piețe importante Africa de Sud, Australia, Noua Zeelandă și China. Volumul vânzărilor globale atinge 470.000 de unități în septembrie 2009, din care 430.000 revin Europei iar 40.000 Asiei și Oceaniei. Cererea de modele Fiesta s-a menținut la cote ridicate și în octombrie, când numărul total al livrărilor a ajuns la peste 50.0000.
„Clienții din întreaga lume văd în noua Fiesta o mașină completă, valoroasă, cu design captivant, marcată de inovație și o ținută de drum remarcabilă” a declarat Jim Farley, vice-președintele departamentului de marketing global pentru Canada, Mexic și America de Sud. Interesant de remarcat este faptul că 40% din totalul europenilor au optat pentru versiunile de top Titanium și Ghia, un aspect ce spune totul despre cât de schimbătoare sunt pretențiile în materie de dotări. În opinia oficialilor Ford, succesul răsunător al noului Fiesta are ca substrat nu doar prețul de vânzare sau echiparea oferită, ci și culoarea modelului.
Potrivit unei statistici publicate de compania americană, clienții din Marea Britanie și Germania, cele mai mari piețe europene ale Ford, au optat preponderent pentru culoarea neagră, la fel ca și cumpărătorii din Italia, Danemarca, Elveția, Olanda și Grecia. La fel de apreciată este și culoare roșie, aleasă de majoritatea clienților din Spania, Austria, Norvegia și Rusia. Gusturile au o altă nuanță în China, unde majoritatea au optat pentru portocaliu și albastru. Sud-africanii preferă în special albul în timp ce australienii negrul.
Succesul actualei generații poate fi pus și pe seama numărului piețelor de desfacere, Fiesta fiind primul model Ford cu livrare globală. Europa, Asia, Africa și Oceania sunt regiunile unde subcompacta Ovalului Albastru poate fi achiziționată.
Un sprijin demn pentru satisfacerea cererii de modele Fiesta arată uzinele din Koln, Germania și Valencia, Spania unde se fabrică versiunile hatchback în trei și cinci uși. Un alt sit de producție, cel din China de la uzina Changan Ford Mazda Automobile, asamblează versiuni sedan și hatchback în cinci uși. În viitorul apropiat, Fiesta va fi produsă în Thailanda pentru piețele din Asia de Sud-Est, în timp ce la uzina Ford din Cuautitlan, Mexic, vor fi produse începând din al doilea trimestru al anului 2010 variantele de caroserie berlină și hatchback pentru America de Nord. Aici va debuta în vara anului viitor, oficialii fiind de părere că la startul vânzărilor vor exista deja peste 50.000 de potențiali clienți americani.
Specialiștii companiei Ford apreciază că în decurs de cinci ani, vor putea produce 1 milion de modele anual pe noua platformă globală de clasă B, pe care se bazează și Fiesta.