Ford a adus la Geneva două premiere și două vești bune.
Începem cu premierele, Fiesta, versiunea de serie pentru Europa, și Kuga, primul SUV de talie medie care se înscrie în sectorul exploziv al modelelor crossover. Veștile bune sunt acelea că ambele modele vor fi fabricate în România. Cel puțin asta este promisiunea și declarația făcută de John Flemming, șeful diviziei Ford Europa, la Salonul Auto de la Geneva. Cum procesul de finalizare a privatizării uzinei de la Craiova este pe cale a se încheia, nu ne mai rămâne decât să așteptăm anul 2009, când teoretic ar trebuie să demareze producția primelor vehicule Ford în România.
Lansarea oficială a noului Fiesta a fost punctul culminant pe agenda de zi a mărcii Ford la salonul elvețian. Mașina mini rămâne același produs remarcabil, derivat din superbul concept Verve.
Având exact aceleași dimensiuni ca și vechea generație, vehiculul mini are parte nu numai de îmbunătățiri estetice dar și tehnice. Modelul vine echipat în standard cu sistemul de direcție asistată denumit EPAS care ajută la scăderea consumului de combustibil.
Noua generație va fi comercializată spre sfârșitul acestui an pe câteva piețe din Europa de Vest, în versiunile de caroserie hatchback cu trei și cinci uși.
Fiesta va utiliza o gamă de motorizări ce include unitățile pe benzină 1,4 litri-60 CP, 1.6 litri-115 CP și două diesel common-rail de 1.2 litri-60 CP și 1.2 litri-80 CP. Agregatele vor dispune de o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau de noua cutie automată denumită Durashift. Ford Fiesta este cel mai longeviv model din segmentul B și totodată decanul de vârstă al actualei gamei de automobile fiind prezent din anul 1976 și vândut în peste 12 milioane de exemplare. Cea de a 7-a generație Fiesta va fi introdusă gradual până în 2010 și în alte părți ale lumii, America de Nord, Asia-Oceania, Africa de Sud și China.