Ford plusează cu o nouă alternativă, menită să aducă un consum și costuri mai mici. Automobilele care funcționează cu gaz petrolier lichefiat încep să aibă o priză tot mai mare la public, motiv pentru care în Europa noua generație Fiesta este disponibilă și în versiunea pe GPL.
Așa cum se obișnuiește, vehiculele pe gaz sunt asociate unor motorizări pe benzină, în cazul de față unitatea 1.4 Duratec de 96 de cai putere. Montarea sistemului dual de alimentare, dezvoltat de specialiștii diviziei interne CNG-Technik, a ridicat costul versiunii Fiesta GPL cu 1.990 de euro față de modelul obișnuit cu motorul de 1.4 litri.
Conform informațiilor publicate de Ford, autonomia de drum ajunge la 1.200 de kilometri, dacă se folosesc resursele din ambele rezervoare. Cel pentru GPL are o capacitate de 33,6 litri și poate asigura parcurgerea a aproximativ 475 de kilometri.
Avantajul folosirii acestui combustibil se reflectă în prețul de vânzare, în schimb principalul dezavantaj îl constituie performanțele dinamice mai modeste ale motorului.
Ford Fiesta GPL este disponibil pe piața germană la un preț de pornire 15.490 de euro. Acesta se alătură unei game bogate de modele cu sistem de alimentare dual, care modele precum Focus, Focus C-Max, Fusion, S-Max și ceva mai nou Mondeo.
Ford anunță că mai bine de jumătate din vânzările versiunii pe GPL vor fi acaparate de piețele cu tradiție ale mărcii, respectiv Germania, Italia și Olanda. În ultimii doi ani Ford a vândut aproape 2.000 de vehicule pe gaz natural și gaz petrolier lichefiat. Cel mai de succes automobil propulsat cu acest tip de combustibil este Focus.