Ford reglează suflul motoarelor în funcție de pulsul pieței. Cumpărătorii europeni se orientează tot mai mult spre mașini economice, astfel că producătorii încep a se întrece în oferte.
Reducerea consumului de carburant și a emisiilor de gaze poluante a devenit un imperativ și pentru Ovalul Albastru care încearcă să demonstreze că poate construi modele la standarde ecologice ridicate.
Pentru a sublinia acest fapt, Ford a creat linia ECOnetic, ce va include versiuni ce se evidențiază atât prin economia de carburant, cât și prin impactul redus asupra mediului.
Amatorii unor astfel de modele nu ar trebui să treacă cu vederea și modelul Fiesta ECOnetic, o alternativă perfectă pentru persoanele cu un buget de cheltuieli limitat. Ford susține că versiunea ultra-economică Fiesta ECOnetic emite o cantitate de noxe de 98 de grame de dioxid de carbon la suta de kilometri parcurși și are un consum mediu de 3,7 litri/100 km.
Modelul aflat în discuție va fi echipat cu un propulsor diesel de 1,6 litri (dezvoltat în colaborare cu francezii de la PSA) cuplat la o transmisie manuală.
Pentru a atinge parametrii de consum și emisii, Ford nu apelează la sisteme de alimentare alternativă, ci folosește tehnologiile convenționale și o serie de modificări aduse aerodinamicii, trenului de rulare, motorului și cutiei de viteze. De asemenea, masa mașinii, un alt factor cheie în ecuația consumului, este redusă cu 50 de kilograme.
Noua variantă ecologică Fiesta ECOnetic, este asamblată la uzina din Koln și are un preț de pornire de aproape 15.000 de euro. Primele 300 de exemplare au fost livrate încă din luna aprilie unei companii de carsharing.