Ford a împlinit profeția, sau dorința, la care au visat bunicii noștri. Au venit americanii! Welcome guys. În sfârșit o putem spune cu toată certitudinea după ce vineri, 21 martie, Ford Motor Company a devenit acționarul majoritar al Automobile Craiova. Înarmat cu un capital de investiții de 1 miliard de euro, concernul american, al treilea mare producător de vehicule la nivel mondial, dorește să transforme fosta uzină într-un centru modern de producție de ultimă generație. Ford deține 72,4% din pachetul de acțiuni pentru care a plătit aproape 57 de milioane de euro. La ceremonia semnării documentelor oficiale au fost prezenți președintele Traian Băsescu, premierul Călin Popescu Tăriceanu, ambasadorul SUA la București Nicholas Taubman, directorul general al Ford Europe, John Fleming, președintele Comisiei de Privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vlădescu și Lyle Watters, director de strategie la Ford Europa. Preluarea oficială a fabricii, al doilea bastion din industria auto românească, survine după falimentul companiei Daewoo – vechiul proprietar, ce acceptat să revândă uzina statului român în anul 2006 pentru 60 de milioane de dolari. Nici finalizarea tranzacției dintre Ford și Automobile Craiova nu a fost lipsită de greutăți. După semnarea contractului de privatizare cu Ford în luna septembrie 2007, Comisia Europeană a declanșat o anchetă cu privire la oferirea unor posibile ajutoare regionale de investiții de către autoritățile române. Verificările ulterioare efectuate asupra modului de privatizare a Automobile Craiova, au condus la concluzia că suma de 27 de milioane de euro, pe care statul român a acordat-o companiei Ford este ajutor ilegal. De asemenea Comisia Europeană a analizat și faptul că guvernul de la București a impus companiei americane menținerea unui anumit număr de angajați și a unui nivel minim de producție, dar a acceptat o sumă mai mică în schimbul acestor condiții, fapt care putea fi privit ca ajutor de stat. Acum că apele s-au limpezit trebuie să lămurim alte neclarități și speculații nefondate lansate chiar de presa centrală. Primul model asamblat de Ford în România va fi Transit Connect, vehiculul comercial fiind prevăzut să fie fabricat abia la jumatatea anului 2009. John Fleming a ținut să precizeze că la numai un an de la demararea activităților de producție, adică în 2010, la uzina din Craiova se va asambla în exclusivitate o mașină de mici dimensiuni, un model de nișă, ce se va livra atât pe piața românească cât și pe cea europeană. Din rațiuni de confidențialitate, șeful Ford Europe s-a ferit să dea detalii, dar a ținut să precizeze că acesta nu este noul model Fiesta. 90% dintre mașinile produse la Craiova vor fi exportate. Producția anuală de vehicule și motoare va ajunge până la 300.000 de unități. Compania a dat asigurări că numărul angajaților va crește de la 3900 în prezent la 7000. Ford Europe deține în prezent 21 de unități de producție unde lucrează aproximativ 67.500 de angajați. În 2007 divizia europeană a vândut 1.9 milioane de automobile în Europa și a obținut un profit de 950 de milioane de euro.