Ford și-au luat în sfârșit mâinile de pe embargoul mediatic asupra noii generații Fiesta. A trebuit să așteptăm o jumătate de an pentru a ne lămuri cum va arăta cel mai rebel rival din sectorul unde patrulează Fiat Grande Punto, Opel Corsa și Renault Clio.
Primele detalii despre noul minicar au apărut pe 22 august 2007, când un set de schițe a ieșit la suprafață, cu doar două zile înainte ca pozele oficiale să fie înmânate presei.
După debutul conceptului Verve, consumat la Frankfurt, a urmat un adevărat chin pentru jurnaliști. Ford ezita să spună răspicat dacă Verve este sau nu viitorul Fiesta, ori este un nou model. În schimb compania a fluturat prototipul în cauză la alte două saloane auto, Shanghai și Detroit, declarând într-un târziu că acesta este noul Fiesta, un automobil ce va împânzi lumea în următorii trei ani.
După îndelungi așteptări, Ford a dezvăluit generația care va înlocui actuala serie lansată în 2002. Mașina va fi prezentată în martie la Geneva, iar spre sfârșitul acestui an va fi comercializată pe câteva piețe din Europa de Vest, în versiunile de caroserie hatchback cu trei și cu cinci uși. Noul Fiesta va fi introdus gradual până în 2010 și în alte părți ale lumii, America de Nord, Asia, Oceania și Africa de Sud.
Spre bucuria generală a fanilor, citadina preia aproape în totalitate liniile conceptului Verve, profilul aerodinamic și trăsăturile de bază ale acestuia: grila trapezoidală, capota scurtă, blocurile optice unghiulare, parbrizul înclinat și umerii înalți ai spatelui. Cea de a șaptea generație Fiesta va utiliza o gamă de motorizări ce include unitățile pe benzină 1.4 litri-60 CP, 1.6 litri-115 CP și două diesel common-rail de 1.2 litri-60 CP și 1.2 litri-80 CP. Agregatele vor dispune de o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau de noua cutie automată denumită Durashift.
Având exact aceleași dimensiuni ca și vechea generație, vehiculul mini are parte nu numai de îmbunătățiri estetice dar și tehnice. Modelul vine echipat în standard cu sistemul de direcție asistată denumit EPAS, care ajută la scăderea consumului de combustibil.
Ford Fiesta este cel mai longeviv model din segmentul B și, totodată, decanul de vârstă al actualei gamei de automobile, fiind prezent din anul 1976 și vândut în peste 12 milioane de exemplare.