Ford: Clientul român și-a schimbat atitudinea după criză, „își face temele” și studiază atent oferta



Clientul român și-a schimbat atitudinea după venirea crizei, studiază și testează oferta, fiind atent la raportul preț-calitate, cheltuielile complementare, dar și la gradul de siguranță al mașinii, a declarat pentru MEDIAFAX Zoltan Brassai, directorul general Ford România.
„Clientul român și-a schimbat atitudinea, își face tema de-acasă, se uită mult mai mult și studiază mult mai în detaliu înainte să ia decizia de cumpărare. El se uită nu numai la prețul mașinii, care este în continuare un element important în ceea ce privește decizia de cumpărare, dar și la cheltuielile aferente, și la taxa de înregistrare, și la cheltuieli de service, cheltuieli de consum”, a declarat Brassai.
Dacă în țările dezvoltate din Europa de Vest clienții dețin mai multe mașini pentru activități precum mersul în oraș, vacanță sau legate de business, în România majoritatea familiilor au o singură mașină, care trebuie să poată fi folosită pentru toate acestea, a punctat el.
Șeful Ford România a arătat că pentru români siguranța este foarte importantă, iar cei care au familie se uită mult mai atent la acest aspect, unul dintre motiv fiind legat și de starea infrastructurii.
„Viața nu are un preț. Dacă ai făcut un accident, nu poți să zici «da, dar am luat cu 500 de euro mai ieftin»”, a adăugat el.
El a spus că românii nu caută neaparat cea mai ieftină variantă, ci un echilibru între calitate și preț, vizând, printre altele, garanții extinse, piese de schimb cu livrare rapidă și o zonă de service cu costuri previzibile.
Întrebat despre profilul cumpăratorului român al modelului B-Max, primul lansat de Ford la fabrica din Craiova, Brassai a răspuns că deocamdată nu a fost realizată o cercetare dedicată pieței locale.
„Pe baza datelor din Europa, clientul are între 25 și 35 de ani, cu hobby-uri, cu familie, cu copii, iar mașinile sunt conduse de ambii soți. Mașina este folosită și pentru vacanță, dar mai mult pentru activitățile de sport, de familie sau cumpărături în oraș”, a spus el.
Brassai a apreciat că în România va fi folosită mai mult pentru vacanță sau drumuri mai lungi, iar vârsta va fi mai înaintată, luând în calcul puterea de cumpărare.