Ford C-Max restilizat cu grijă



Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008

Ford a încheiat seria de schimbări aduse acelor modele ajunse la jumătatea ciclului de viață. Monovolumul compact C-Max a fost retușat pentru a crește vânzările modelului și pentru a-l aduce pe linia de design a ultimelor modele restilizate din curtea Ovalului Albastru.
Deși modificările exterioare sunt mai degrabă o tentativă de a rafina designul kinetic, ele sunt foarte binevenite. Începem cu interiorul, ce ne prezintă un instrumentar de bord revizuit și materiale mai bune pentru bord și tapiserie. Habitaclul pune în lumină latura practică a mașinii, însă subliniază mai degrabă valențele sportive decât cele familiale ale mașinii.
Cu toate acestea, interiorul denotă rafinament și este foarte bine izolat de vibrații. În plus față de ceea ce știam, C-Max dispune de un pachet de dotări de nivel superior, denumit Business Pack. Acesta constă în adoptarea unui sistem de navigație cu ecran color de 5 inch, Bluetooth, sistemul operațional pentru telefon Voice Control, climă și sistem audio de top. Tot aici este inclus și un dispozitiv electronic de asistare la parcare dotat cu senzori montați în spoilerul față și spate.
O altă noutate este transmisia cu șase rapoarte de tipul Powershift ce asigură un cuplu continuu. Este vorba de o cutie cu dublu ambreiaj ce preselectează următoarea treaptă chiar dacă mașina se află deja într-o treaptă de viteză. Transmisia este disponibilă numai pentru varianta de motorizare diesel de 2.0 litri TDCi de 136 de cai putere. Propulsia oferă un cuplu motor maxim de 320 Nm și o viteză maximă de 197 de kilometri pe oră. Consumul este mai mic cu 10%, la fel și emisiile, în timp ce performanțele cresc simțitor.
Ford declară că modelul C-Max cu motorul diesel de 2,0 litri cuplat la transmisia Powershift are un consum de 5,9 litri la 100 de kilometri parcurși. Gama de motorizări mai include unitățile pe benzină de 1,6 litri – 100 CP, 1,6 litri – 115 CP, 1,8 litri -125 CP, 2,0 litri – 145 CP și diesel 1,6 litri – 90 CP, 1,6 litri – 110 CP și 1,8 litri – 115 CP.
Constructorul mai anunță că sistemul ESP este oferit acum în dotare standard pentru toate versiunile de echipare.
C-Max Facelift costă pe piața românească între 12.310 euro, fără TVA, pentru versiunea de bază, echipată cu motorul Duratec de 1,6 litri ce dezvoltă 100 de cai putere și 18.100 euro, fără TVA, pentru versiunile Ghia și Titanium, dotate cu propulsorul Duratorq de 2,0 litri ce produce 136 de cai putere.


Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008
Mercedes E-Klasse AMG 2009 Foto Spion
Mercedes E-Klasse AMG 2009 Foto Spion
Ford C-Max Facelift 2008
Ford C-Max Facelift 2008