– Ministrul Gheorghe Flutur a solicitat autorităților din județul Suceava să ia toate măsurile pentru asigurarea siguranței în trafic pe tronsoanele pe care se execută lucrările de modernizare
Toți factorii implicați în modernizarea DN 17 pe raza județului Suceava sunt responsabili, într-o măsură mai mică sau mai mare, de întârzierea acestor lucrări. Aceasta este una dintre concluziile desprinse în urma întâlnirii pe care ministrul Agriculturii, Gheorghe Flutur, a avut-o la sfârșitul săptămânii trecute la Prefectura Suceava, cu firmele de construcție implicate în realizarea proiectului, cu primarii localităților prin care trece acest drum, reprezentanții instituțiilor publice cu rol de decizie în acordarea avizelor necesare executării lucrărilor și directorul general al Autorității Naționale a Drumurilor, Narcis Neaga. „Este a patra întâlnire pe care am avut-o în acest an pentru a face o analiză la rece asupra a ceea ce se întâmplă cu acest drum Suceava-Vatra Dornei. Și am dorit să facem acest lucru deoarece vrem ca lucrurile să se miște mai bine. Și trebuie să constat că în ultima perioadă s-au accelerat lucrările”, a spus Gheorghe Flutur. El a adăugat că din discuțiile avute cu reprezentanții firmelor care execută lucrările de modernizare a DN 17, a primit asigurări din partea acestora că începând cu data de 1 octombrie a.c. vor începe primele asfaltări pe anumite porțiuni de drum, astfel încât circulația pe acestea să se poată desfășura în mod corespunzător. Cu toate acestea, cel mai sigur este faptul că primele tronsoane de drum care vor fi finalizate integral vor fi date în folosință abia în cursul anului viitor. Până atunci însă, Gheorghe Flutur a precizat că în urma întâlnirii de la Prefectură au fost luate o serie de decizii, ce țin în special de asigurarea siguranței în trafic pentru conducătorii auto, dar și pentru grăbirea exproprierilor și a acordării avizelor de care au nevoie firmele constructoare pentru a putea executa lucrările de modernizare. Astfel, ministrul agriculturii a precizat că atât E.ON, cât și Romsilva vor trebui să grăbească acordarea unor avize de care au nevoie firmele care execută lucrările de modernizare, cu respectarea legislației în vigoare. Mai mult, Flutur a afirmat că a solicitat reprezentanților Poliției Rutiere să ia toate măsurile pentru asigurarea siguranței în trafic, și în special pentru restricționarea traficului căruțelor pe DN 17. „În calitate de ministru al agriculturii am cerut și unităților silvice din subordine ca în perioada următoare să livreze lemn căruțașilor doar până la ora 16:00. Și asta deoarece dacă aceste căruțe pleacă mai târziu de la pădure, există riscul să rămână pe trasee. Și una din motivele din care se pot produce accidente sunt aceste căruțe nesemnalizate. De asemenea, am cerut prefectului de Suceava, și organelor locale, să găsească acele trasee pentru devierea traficului. Pentru că vine perioada de iarnă, aprovizionarea populației cu lemn se face în această perioadă, iar mulți circulă exact pe aceste tronsoane. Și trebuie să se găsească soluții pentru degajarea traficului greu, și a căruțelor pe drumuri pietruite din lunci, astfel încât să se evite zonele în care se execută lucrări de modernizare”, a mai spus Gheorghe Flutur. El a mai adăugat că tot în cadrul întâlnirii de sâmbătă a solicitat firmei SCCF Iași să demareze încă de anul acesta lucrările pe tronsonul de drum de la Suceava la Gura Humorului, în special în localitățile Șcheia, Stroiești și Ciprian Porumbescu. Pe de altă parte, Gheorghe Flutur a mai precizat că una dintre problemele ridicate în urma discuțiilor este și cea a lipsei fondurilor alocate prin acest proiect pentru realizarea trotuarelor, în special pe raza localităților. Astfel, el a declarat că pentru rezolvarea acestui aspect, va trebui ca în perioada următoare să se găsească sursele de finanțare necesare, astfel încât după finalizarea lucrărilor de modernizare al DN 17, să fie construite și trotuarele. „Ne-a interesat să grăbim puțin lucrurile, să debirocratizăm și să deblocăm situația acolo unde depinde de noi. Toți au o părticică din vină, și constructori, și proiectanți și autoritățile locale, care trebuiau să se implice mai mult. Am venit aici ca și membru al Guvernului, ca și senator de Suceava, pentru a găsi soluții să grăbim lucrările. Și asta pentru că scuze se găsesc și se fabrică întotdeauna foarte ușor”, a mai spus Flutur.
Concluzie
Flutur: „Toți cei implicați în modernizarea DN 17 au o parte de vină pentru întârzierea lucrărilor”






