Secretarul general al PNL, senatorul de Suceava Gheorghe Flutur, a declarat că fostul guvern PSD a fost ”Guvernul-Zero” pentru infrastructura rutieră a județului Suceava întrucât a sistat finanțările și a blocat lucrările la toate investițiile începute în județul Suceava. El a arătat că abandonarea investițiilor în infrastructură pune în pericol dezvoltarea locală și regională și că fără infrastructură orice zonă riscă să rămână în izolare și este condamnată la subdezvoltare. Printre obiectivele abandonate Flutur a amintit de ruta ocolitoare a Sucevei, ”încremenită în expertize și licitații”, modernizarea DN18 pe tronsonul Iacobeni – Cârlibaba – Borșa, reabilitarea DN 17B Vatra Dornei – Broșteni – limita cu județul Neamț, șoselele de centură de la Rădăuți, Câmpulung Moldovenesc și Fălticeni. La acestea, a spus Flutur, se adaugă refuzul fostului guvern PSD de a lua în calcul Autostrada Siret – Suceava – București. ”Guvernarea PSD a întârziat în mod repetat reluarea lucrărilor în vederea finalizării centurii Sucevei. În declarații, începând cu 2012, PSD promitea apăsat că se vor aloca fonduri, dar, așa cum am văzut, nu s-au dat. Nu este singura dată când PSD nu s-a ținut de cuvânt. Guvernul PSD ne-a demonstrat că nu dorește să finalizeze șoseaua de centură, alocând în bugetele de stat fonduri «cu pipeta» pentru continuarea investiției și amânând în permanență termenele de finalizare. Drept dovadă, Legea bugetului de stat pentru anul 2015 certifica faptul că guvernul PSD nu și-a propus să finalizeze celelalte două tronsoane ale centurii, propunând alocarea doar a unei părți din valoarea rămasă de finanțat. Pe 10 octombrie 2015, la Suceava, ministrul de atunci al Transporturilor confirma cu seninătate că guvernul PSD nu are de gând să finalizeze centura municipiului Suceava nici în anul 2016. Mai mult decât atât, nu s-a prezentat un termen credibil în care se vor relua lucrările, deci nici vorbă despre un eventual termen al finalizării rutei ocolitoare”, a declarat senatorul PNL de Suceava.
Secretarul general al PNL a subliniat că în mod normal nu ar fi nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase ale șoselei de centură a Sucevei, în condițiile în care gradul de execuție a lucrărilor depășește 90%. ”Prin sistarea lucrărilor la centura Sucevei, municipiul Suceava este sufocat. Există cartiere în municipiul Suceava unde autovehicule de mare tonaj trec pe lângă locuințe, provocând avarii și fiind un real pericol pentru trecătorii din zonele respective. Ruta ocolitoare este extrem de importantă pentru întreg județul Suceava”, a explicat Gheorghe Flutur.
Flutur: ”Pentru PSD județul Suceava există doar o dată la 4 ani, în ziua de vot”
Pentru șoseaua de centură a municipiului Rădăuți, a menționat parlamentarul liberal, nu s-a finalizat procedura juridică în cazul terenurilor, iar lucrările oricum nu pot demara din cauză că societatea care are în gestiune stâlpii care susțin firele de înaltă tensiune nu acceptă deschiderea șantierului pentru că nu a primit banii pentru mutarea stâlpilor. Flutur a precizat că o situație extrem de gravă se înregistrează ca urmare a blocării lucrărilor de reabilitare, pe teritoriul județului Suceava, a drumului național 18, arteră de maximă importanță pentru traficul intern și internațional din nordul țării. DN18, a spus liderul liberal, a ajuns să arate mai degrabă ca o uliță abandonată decât ca un drum național, a ajuns unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din județul Suceava și unul dintre cele mai degradate din întreaga țară. Flutur a arătat că starea drumului creează dificultăți în activitatea zilnică a locuitorilor din zonă, a șoferilor aflați în tranzit, precum și turiștilor care vin să viziteze Bucovina. ”Localitățile traversate de DN18 aflate pe raza județului Suceava, respectiv Ciocănești, Botoș, Valea Stânei și Cârlibaba, rămân condamnate în continuare la izolare. Situația este atât de gravă, încât agenții economici din zonă nu mai găsesc firme de distribuție care să-i aprovizioneze. Firmele de transport persoane care efectuează curse în zonă intenționează să suspende traseele din cauza stării DN18. Foarte mulți turiști care intenționează să traverseze județul Suceava spre Maramureș se întorc din drum. Pe această arteră, astăzi plină de gropi, se află comuna-muzeu Ciocănești, unde anual se desfășoară evenimente recunoscute la nivel internațional. În anul 2011 s-a luat decizia de modernizare a tronsonului Iacobeni – Borșa – Moisei de pe DN18, care trebuia finalizat în 2013, însă s-au efectuat doar 5% din lucrări. Contractul inițial a fost reziliat, relicitarea lucrărilor s-a făcut în decembrie 2014, iar atribuirea contractelor era prevăzută la începutul lunii iunie 2015. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România comunica, însă, pe 3 iunie 2015, că s-au desemnat constructorii pentru două loturi, care vizează reabilitarea acestui drum național doar pe teritoriul județului Maramureș, respectiv Moisei – Borșa și Borșa – Șesuri, astfel că locuitorii județului Suceava trebuie să mai aștepte până când vor începe lucrările pe tronsonului Iacobeni – Cârlibaba – limită județul Suceava”, a explicat parlamentarul PNL de Suceava. Sucevenii, ca și maramureșenii, a spus Flutur, trebuie să fie respectați și nu abandonați. ”Situația în care se află DN18 Iacobeni – Cârlibaba – Borșa este un alt exemplu care demonstrează că pentru PSD județul Suceava există doar o dată la patru ani, în ziua de vot”, a conchis secretarul general al PNL.