Solicitare

Flutur cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere finalizarea de urgență a șoselei de centură a Sucevei



Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur
Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur

Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, cere printr-o adresă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere să analizeze posibilitatea urgentării achiziției publice de execuție a lucrărilor și implicit a alocării fondurilor aferente finalizării șoselei de centură a Sucevei în vederea asigurării fluidizării traficului în municipiul reședință de județ. Flutur a arătat că se impune finalizarea urgentă a lucrărilor la acest obiectiv, având în vedere avantajele imediate și majore pe care le poate asigura utilizatorilor rețelei rutiere din Suceava prin descongestionarea circulației în municipiu, reducerea accidentelor, creșterea vitezei de transport, reducerea consumului de carburanți, reducerea gradului de poluare în Suceava, precum și a efectelor defavorabile ale poluării asupra mediului ambiant și asupra monumentelor istorice de patrimoniu național sau UNESCO. ”Menționăm că traseele rutiere naționale DN 2, DN 17 și DN 29 cumulează trafic intens, în special trafic greu, care nu are posibilitatea de a evita străzile orașului și totodată este un generator constant de evenimente rutiere, ceea ce se confirmă prin numărul mare de accidente rutiere înregistrate anual pe traseele drumurilor naționale din Suceava. Luând în considerare frecventele declarații ale specialiștilor de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, privind volumul foarte redus de lucrări necesar a se executa pentru darea în circulație a acestui obiectiv raportat inclusiv la durata de timp necesară pentru execuția acestora (s-a estimat un termen de execuție de 3 luni), vă rugăm să analizați posibilitatea finalizării lucrărilor la varianta de ocolire Suceava”, a spus președintele CJ Suceava.
Flutur constată că lucrările executate pe tronsoanele I și II sunt parțial degradate
Totodată, el invocă și faptul că lucrările de execuție au început în anul 2008 cu eșalonarea investiției stabilită pentru o perioadă de 3 ani, iar astăzi, în anul 2017, se constată că lucrările executate pe tronsoanele I și II sunt parțial degradate sau neconforme prin lipsa lucrărilor de conservare sau chiar distrugerea acestora din diverse motive, ceea ce confirmă, în fapt, că orice întârziere a finalizării acestor lucrări poate genera chiar cheltuieli suplimentare. ”Reiterăm toate acestea motivat de faptul că realizarea acestui proiect asigură, pe lângă avantajele menționate, și reducerea impactului negativ asupra mediului, precum și reducerea evenimentelor rutiere. Raportat la restul lucrărilor de executat, precum și la faptul că există un proiect tehnic aprobat pentru aceste tronsoane, vă rugăm să analizați posibilitatea urgentării achiziției publice de execuție a lucrărilor și implicit a alocării fondurilor aferente finalizării obiectivului «Variantă de ocolire Suceava km 0+000 -12+434», în scopul deschiderii acesteia circulației publice și al asigurării fluidizării traficului în municipiul Suceava”, a mai spus Flutur în adresa înaintată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Răspuns sec și cu speranțe mici de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
Lucrările la șoseaua de centură a Sucevei nu vor fi finalizate prea curând. Cel puțin așa reiese din răspunsul pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere i l-a dat președintelui CJ Suceava. ”Pentru obiectivul de investiții «Variantă de ocolire a municipiului Suceava km 0+000 -km12+429», Proiectul Tehnic actualizat este în curs de aprobare în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. După aprobarea Proiectului Tehnic va fi demarată procedura de licitație până la finele anului 2017 pentru execuția lucrărilor rămase de executat. Bugetul aprobat pentru acest proiect în anul 2007 este în valoare de 25.844,00 mii lei”, este răspunsul primit de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, semnat de directorul general Ștefan Ioniță.



Recomandări

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulație în cel mult trei ani”

Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”
Gheorghe Șoldan: „Șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi dată în circulația în cel mult trei ani”

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan
„Am insistat foarte mult la guvern să nu se taie de la finanțare varianta ocolitoare de la Gura Humorului”, a declarat Gheorghe Șoldan

Centura de la Gura Humorului a primit joi votul consilierilor județeni pentru studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR

Traseul șoselei de centură va avea o lungime de aproximativ 8,3 km și va traversa atât municipiul Fălticeni, cât și comunele Fântâna Mare, Baia și Rădășeni
Traseul șoselei de centură va avea o lungime de aproximativ 8,3 km și va traversa atât municipiul Fălticeni, cât și comunele Fântâna Mare, Baia și Rădășeni

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR

Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR
Șoldan anunță că studiul de fezabilitate revizuit pentru centura Fălticeniului a ajuns la avizare la CNAIR