Deliberativul județean întrunit ieri în ședință ordinară a aprobat cu unanimitate de voturi noile organigrame ale Consiliului Județean și ale unităților subordonate care vor intra în vigoare de la 1 august, organigrame care țin cont de reglementările referitoare la numărul maxim de posturi.
La Consiliul Județean și la instituțiile din subordine vor fi reduse 136 de posturi, urmând ca organigramele să conțină 654 de posturi. Efectiv însă vor fi concediați 45 de angajați, întrucât 91 de posturi sunt vacante. Cele mai mari reduceri vor fi operate la Complexul Muzeal Bucovina, 30, de la 152 de posturi la 122. Din cele 30 de posturi, doar 18 sunt ocupate, restul de 12 fiind vacante. La Centrul Cultural „Bucovina” vor fi desființate 25,5 posturi, de la 159 la 133,5.
A fost desființată funcția de administrator public al județului
Conform noii organigrame, va fi redus postul de consilier juridic, se va desființa Compartimentul „Revista Bucovina Literară”, atribuțiile acestuia urmând a fi preluate de către Biblioteca „I.G. Sbiera”, se vor desființa compartimentele producție spectacole de la Ansamblul Artistic „Ciprian Porumbescu” și îndrumare metodologică așezăminte culturale din cadrul Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale. La Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat vor fi desființate 18,5 posturi, prin reducerea numărului de compartimente de la 7 la 6, la Biblioteca „I.G.Sbiera” 18 posturi, la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri, zece posturi, la Regia Autonomă Aeroportul „Ștefan cel Mare” și la Camera Agricolă Județeană câte două posturi.
Aparatul propriu al Consiliului Județean se va reduce cu 21 de posturi, de la 188 la 167. În primul rând a fost desființată funcția de administrator public al județului, rămasă vacantă după plecarea titularului Petru Luhan în Parlamentul European. Apoi au fost comasate unele compartimente, precum cele de turism și de cooperare și relații internaționale și s-au făcut unele modificări în celelalte.
Primii vor fi disponibilizați cei care se pot pensiona
Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, a enumerat criteriile după care vor fi făcute disponibilizările. „În primul rând e vorba de eficiență, muncă efort și rezultate. Apoi îi avem în vedere pe cei care se pot pensiona, ca să lăsăm tinerii să lucreze. Avem în vedere, acolo unde sunt familii, unul dintre soți să rămână în serviciu, pentru că nu e corect să-i lăsăm fără slujbe pe amândoi”, a spus Flutur. El a adăugat că până pe 26 iulie toate unitățile administrativ teritoriale vor trebuie să prezinte noile organigrame la Agenția Națională a Funcționarului Public.
„A fost o muncă uriașă pentru reorganizare, ca să ții seama de toate normativele noi. Nu dorim să facem din asta o glorie, că dai afară oameni, pentru că, după părerea mea, trebuie să ne gândim la crearea de noi locuri de muncă. În domeniul privat dacă se poate trebuie să creăm cât mai multe locuri de muncă și Consiliul Județean se va implica”, a declarat Flutur. El a adăugat că, începând de mâine, angajații Consiliului Județean vor face teren pentru a-i îndruma pe primari cum să-și întocmească noile organigrame.
Reduceri
Flutur a anunțat criteriile după care vor fi făcute disponibilizările în CJ și instituțiile subordonate
