Problema pentru aceasta săptămână poate fi socotită preocuparea Primăriei și a Consiliului Local pentru fluidizarea traficului din municipiul Suceava. Astăzi, în comparație cu anul 1989, dintr-o statistică pe care o avem, numărul de autoturisme din municipiul Suceava a crescut de aproximativ 3 ori. În aceste condiții, pe această lipsă de parcări, arterele de circulație sunt blocate, astfel încât sunt cartiere gen George Enescu unde efectiv nu se poate circula în anumite ore din zi. Ca să nu mai spun că sunt intersecții în care la orele de vârf traficul este blocat, cu toate eforturile Primăriei Suceava. Asta în ideea că anul trecut am modernizat două mari intersecții, una dintre ele fiind cea din Burdujeni (cu toate observațiile de acolo), care va fi îmbunătățită pe parcurs. Plus că am mai făcut o semaforizare în zona Maraton. Cu toate acestea mai sunt multe zone în Suceava unde circulația este blocată la orele de maximă circulație, și aici mă refer la intersecțiile din zona Curcubeu, unde așa cum se știe, traficul la orele de vârf este infernal. Din acest motiv o prioritate pentru noi în acest an este rezolvarea acestei probleme, și de asemenea ne vom preocupa de intersecția din Burdujeni, între străzile Mircea Damaschin, Bujorilor și Amurgului. Trebuie spus că în această săptămână am avut o discuție cu membrii Comisiei de Urbanism și cu reprezentanții Poliției Rutiere și ai societăților de specialitate, aceștia realizând deja un studiu de fluidizare a traficului pentru municipiul Suceava, venind și cu unele soluții. Aici ne referim în primul rând la străzi cu sens unic, cum ar fi Alexandru cel Bun (dinspre Primărie spre strada Mitropoliei); str. Mihai Viteazul și str. Zorilor. De asemenea, se impune tot mai insistent reintroducerea circulației în ambele sensuri pe str. Universității, având în vedere că acolo se va da în folosință un supermarket, dar și faptul că avem o solicitare în acest sens din partea Universității Suceava. Toate aceste soluții urmează a fi studiate și vom intra în Consiliul Local pentru a promova acest studiu de circulație. El se află în stadiul de discuții și urmează a fi perfecționat. Vreau să mai spun că municipiul este în suferință în ceea ce privește liniile de centură. De aceea, în calitate de primar, am o preocupare în acest sens și deja avem două studii de fezabilitate pentru realizarea a două linii de centură. Una încercăm să o facem printr-o finanțare din partea Agenției Nord Est, pe ruta intrarea dinspre Fălticeni – Bosanci – Ipotești – un pod peste râul Suceava în zona Tișăuți – zona Salcea. Această linie va avea rolul devierii traficului greu spre Botoșani și Dorohoi. De asemenea, știut fiind faptul că suntem prinși în anexa cadru pentru linii de centură cu finanțare în anul 2007, astăzi voi merge la Compania Națională de Autostrăzi, unde voi depune un studiu de fezabilitate în ideea de a realiza o rută ocolitoare care să vină dinspre Fălticeni (în zona Moara), să ocolească Sfântul Ilie și să iasă în șoseaua dinspre Gura Humorului. Și de aici, să ocolească comuna Șcheia, urmând să iasă undeva după cartierul Ițcani, spre Pătrăuți. Deci este o linie de centură de anvergură, care să preia traficul greu care merge spre Siret și Ucraina, precum și cel care vine dinspre Vatra Dornei. Ne-am dori să finanțăm ambele proiecte pentru linii de centură, mai ales că dacă acestea vor fi rezolvate vom proteja bulevardele din municipiul Suceava. Nu în ultimul rând, încă un aspect ce ține de fluidizarea traficului este lipsa acută de parcări. Pentru a rezolva această problemă, ne vom adresa unor firme specializate în acest sens și poate chiar vom putea găsi fonduri europene prin care să facem studii de fezabilitate pentru realizarea de parcări subterane și supraterane. Mai mult, vom încerca să căutăm parteneriate public-private pentru construirea acestor parcări. Toate acestea sunt probleme care pe mine, ca primar, mă preocupă, și ne dorim ca în următorii ani circulația în municipiul Suceava să se desfășoare civilizat.





