Fiscul va trimite contribuabililor înștiințări privind stingerea datoriilor în format electronic



Fiscul va trimite contribuabililor, de la 1 iunie, înștiințările privind stingerea datoriilor în format electronic, în cadrul unei perioade de testare de patru luni, urmând să adapteze legislația pentru a expedia și alte documente, dar până atunci va fi transmis și formatul tipărit.
„Serviciul Poșta electronică securizată are drept scop îmbunătățirea comunicării cu contribuabilii. Se facilitează, pe de-o parte, accesul contribuabililor la informațiile autentice deținute de ANAF, printr-un canal electronic standardizat și securizat și se elimină, pe de altă parte, costurile și timpul consumate cu imprimarea și transmiterea informației pe suport hârtie”, se arată într-un comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
La acest serviciu vor avea acces contribuabilii care dispun de certificat digital calificat, înrolat la ANAF.
Documentele care vor putea fi trimise în format elctronic, după adaptarea legislației, sunt semnate digital de către ANAF, contribuabilul având siguranța că documentul primit este autentic și provine de la Fisc.
Informațiile trimise astfel vor putea fi utilizate direct de către aplicațiile informatice ale contribuabililor, cu grad maxim de securitate și protecție a datelor.