Firmele românești alocă, în medie, 12 euro pentru o pereche de încălțăminte de protecție, iar cele occidentale cheltuiesc aproximativ 60 de euro, potrivit distribuitorului de echipamente din domeniul securității și sănătății în muncă Renania.
„Există un decalaj considerabil al României în ceea ce privește calitatea, cantitatea și prețul achizițiilor de încălțăminte. Condițiile economice actuale oferă perspective ca acest decalaj să se păstreze”, a declarat într-un comunicat directorul general al Renania, Orlando Szasz.
Renania estimează că România absoarbe anual circa 1,2 milioane de perechi de încălțăminte de protecție, în valoare totală de circa 15 milioane de euro, nivel care se va menține și în 2012.
Firma a anunțat totodată că vizează vânzări de 6 milioane de euro din încălțămintea de protecție în 2012, în creștere cu 8%, după ce a semnat un acord de distribuție cu Jal Group, liderul european în domeniu. Astfel, Renania țintește în 2012 o cotă de 38% piața locală a încălțămintei de protecție.
Încălțămintea de protecție are un spectru larg de utilizare, în construcții, industria auto, exploatarea și prelucrarea petrolului și a gazelor naturale, domeniul farmaceutic, alimentar, energetic și electronic.
Firma Renania, înființată în urmă cu 15 ani, este furnizor de soluții integrate și complete de tip „one stop shop”, care acoperă evaluarea necesităților de protecție și a riscurilor, furnizarea de echipamente, programe de eficientizare a costurilor și a proceselor interne.
Portofoliul Renania include peste 1.000 de articole aparținând unui număr de peste 60 de mărci internaționale și proprii. Firma are 91 de angajați și peste 4.000 de clienți.