Firmele care modernizează DN 17, amenințate cu rezilierea contractelor



Alexandru Băișanu: „Un drum european de o importanță deosebită a ajuns să fie modernizat cu sfoara și hârlețul”
Alexandru Băișanu: „Un drum european de o importanță deosebită a ajuns să fie modernizat cu sfoara și hârlețul”

Prefectul județului Suceava, Alexandru Băișanu, a avertizat firmele care execută lucrările de modernizare a DN 17 între Suceava și Sadova că există riscul rezilierii contractelor, în condițiile în care nu vor respecta graficul de lucrări stabilit.
Băișanu a precizat că în urma unei întâlniri pe care a avut-o cu ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a prezentat situația lucrărilor, subliniind faptul că acestea înregistrează întârzieri.
Prefectul județului a arătat că deși licitațiile pentru realizarea investiției au fost câștigate de firme de prestigiu din Europa, în realitate modernizarea DN 17 este făcută de firme sucevene, care au subcontractat lucrările, și care nu dispun de forță de muncă specializată sau de utilajele necesare.
„Lucrările sunt făcute cu subcontractanți de mâna a șaptea, care nu au utilaje și nici personal calificat. Un drum european de o importanță deosebită a ajuns să fie modernizat cu sfoara și hârlețul. Mai mult, este inadmisibil ca firme mari din Europa care au câștigat astfel de licitații să vină în țară, cu o geantă diplomat și un pix, iar lucrările să fie executate de firme care nu au capacitatea să le facă”, consideră Alexandru Băișanu. El a adăugat că în urma discuției cu Ludovic Orban, a fost luată decizia reanalizării contractelor de execuție, existând posibilitatea rezilierii acestora.
Modernizarea DN 17 trebuia încheiată în noiembrie 2007 Pe de altă parte, prefectul a solicitat ca instituțiile abilitate din județul Suceava să verifice dacă firmele care realizează lucrările de modernizare respectă toate normele legale în vigoare.
Alexandru Băișanu a reamintit că modernizarea DN 17 a început în anul 2004, iar lucrările trebuiau finalizate la 30 noiembrie 2007. Potrivit proiectului, constructorii trebuiau să transforme acest tronson într-unul adecvat pentru un drum de viteză, prin realizarea de lucrări de lărgire a carosabilului, cu două benzi la urcarea pantelor și cu benzi de acostament, dar și de lărgire și modernizare a tuturor podurilor de pe traseu.