Municipalitatea suceveană e cu ochii pe firmele care lucrează la modernizarea rețelelor de apă și canalizare, cărora le-a cerut mai multă seriozitate atunci când finalizează o lucrare și trebuie să readucă strada la starea inițială.
„Vom fi mai exigenți cu readucerea terenului la starea inițială. Să se facă tasările bine și să fie respectată tehnologia de refacere a străzilor, mai ales pe bulevardele principale. De asemeni, atenție în privința curățeniei la locul de muncă. Nu mai acceptăm ca acolo unde ați avut de lucru să arate de parcă a fost Potopul. Vă rugăm să lucrați mai îngrijit, pentru că ne puneți în situația de a vă amenda noi, primăria, pentru niște lucrări pe care le faceți tot în interesul nostru”, le-a atras atenția șeful municipalității sucevene, Ion Lungu.
Acesta a făcut o trecere în revistă a tuturor lucrărilor care sunt în desfășurare în oraș, precum și a celor care trebuie să înceapă și a solicitat firmelor Pfeiffer și TMUCB să nu închidă absolut nici o stradă, nici dacă au autorizație, înainte de a anunța primăria.
El a cerut firmelor să aducă mai multă forță de muncă, pentru a executa lucrările în timp cât mai scurt, pentru a putea fi redeschise cât mai repede străzile închise total sau parțial.
„Se lucrează aproape în tot orașul și tot mai sunt zone noi în care trebuie atacate niște lucrări. Dacă nu se lucrează rapid și eficient la refacerea străzilor afectate, riscăm să paralizăm orașul”, a spus Lungu, care a cerut inspectorilor primăriei să supravegheze lucrările și să se asigure că străzile sunt refăcute cum trebuie, pentru a nu avea surprize mai târziu.
Probleme la străzile refăcute în iarnă
O problemă de acest gen a fost ridicată și de directorul ACET, Ștefan Groza, care a atras asupra străzilor refăcute în iarnă:
„Să luăm din nou stradă cu stradă cele care au fost reabilitate anul trecut, până la venirea frigului, să vedem care mai e starea lor, pentru că sunt cazuri în care s-au mai lăsat ori nu a ieșit bine lucrarea. Mai trebuie făcute și refaceri, mai ales acum, cât încă sunt lucrările în garanție”.
Constructorilor de pe ISPA li s-a cerut să indice clar străzile pe care au terminat lucrările și care pot fi prinse pe planul de reparații stradale, pentru ca nu cumva să se trezească apoi că au de spart o stradă pe care abia s-a turnat asfalt.
„Din păcate lucrurile nu merg așa cum ne-am dori, în ciuda cerințelor noastre repetate de a fi mobilizată mai multă forță de muncă. Trebuie să folosim și biciul și zăhărelul, pentru a o scoate la capăt cu acest proiect.
Sper ca în zilele următoare să port din nou discuții cu conducerea centrală a TMUCB, să le cer să respecte graficele pe care le-au întocmit în această primăvară și să ne încadrăm în termenul limită de realizare a proiectului ISPA.
Am cerut să se pună un accent deosebit pe readucerea străzilor la starea inițială. Chiar dacă sumele prevăzute în proiect pentru readucerea străzii la starea inițială sunt modice, pe alocuri vom interveni și noi, astfel încât străzile afectate să fie de deplin circulabile”, a concluzionat primarul Ion Lungu la finele comandamentului ISPA de ieri.
Comandament
Firmele care lucrează pe ISPA, atenționate să refacă cât mai rapid străzile distruse
