Erori

Finanțele constată neconcordanțe în forma publicată a Codului Fiscal



– Legea 343/2006 privind modificarea Codului Fiscal, publicată în Monitorul Oficial marți, prezintă o necorelare tehnică între prevederile referitoare la impozitarea micorîntreprinderilor
Legea 343/2006 privind modificarea Codului Fiscal, publicată în Monitorul Oficial marți, prezintă o necorelare tehnică între prevederile referitoare la impozitarea micorîntreprinderilor, a anunțat joi Ministerul Finanțelor Publice.
Articolul IV alineatul 1 din lege stabilește că la data aderării României la Uniunea Europeană vor fi abrogate atât prevederile din Legea 571/2003 (Legea Codului Fiscal) privind impozitarea microîntreprinderilor, cu modificările și completările ulterioare, cât și modificările aduse prin prezenta lege.
Pe de altă parte, la punctele 67 – 69, Parlamentul a stabilit modalitatea de impozitare a veniturilor microîntreprinderilor până în anul 2009, prin creșterea graduală a impozitului.
Prevederea de la articolul IV anulează practic toate modificările aduse prin noul Cod Fiscal, precum și prevederile actuale privind impozitarea microîntreprinderilor.
„Ministerul Finanțelor Publice va face toate demersurile legale necesare pentru a solicita Parlamentului României rectificarea acestei erori materiale, până la data intrării în vigoare a actului normativ în cauză, astfel încât decizia Parlamentului României privind menținerea sistemului de impunere pe cifra de afaceri pentru microîntreprinderi să poată fi aplicată și după 1 ianuarie 2007, data aderării României la Uniunea Europeană”, se precizează în comunicatul MFP.
Potrivit prevederilor de la punctele 67 – 69, microîntreprinderile care desfășoară alte activități decât cele de consultanță și management vor avea posibilitatea să opteze în continuare între impozitarea cifrei de afaceri – cu o cotă în creștere de la 2% în 2007 la 3% în 2009 – și taxarea profitului cu 16%.
Microîntreprinderile, firme cu până la 9 angajați și o cifră de afaceri de cel mult 100.000 de euro, pot alege în prezent între plata unui impozit de 3% pe cifra de afaceri sau de 16% din profit.
Una dintre condițiile stabilite de legislativ este ca mai mult de jumătate din cifra de afaceri să fie obținută din alte activități decât cele de consultanță și management.



Recomandări

Conducerea IMM România respinge introducerea obligativității legalizării de către notar sau atestării de avocat a hotărârilor AGA a societăților comerciale

Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice

Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice
Florin Pușcașu consideră că firmele românești au nevoie de un sistem de impozitare mai mic și predictibil și de o descentralizare a serviciilor publice

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Afaceriștii ilegali cu lemn nu mai pot scăpa ușor transportând cantități mai mici. Mașinile se confiscă dacă sunt prinși a doua oară

Probleme ale aplicării noului Cod Silvic lămurite la Suceava, într-o ședință la care au participat părțile implicate

Probleme ale aplicării noului Cod Silvic lămurite la Suceava, într-o dezbatare convocată la inițiativa Prolemn
Probleme ale aplicării noului Cod Silvic lămurite la Suceava, într-o dezbatare convocată la inițiativa Prolemn