Soluția pentru aglomerația din trafic

Finanțare pentru ruta ocolitoare spre Botoșani, în bugetul anului viitor



Traseul rutei ocolitoare nr. 2 este de 4 km și cuprinde și un pod nou peste râul Suceava
Traseul rutei ocolitoare nr. 2 este de 4 km și cuprinde și un pod nou peste râul Suceava

Ruta ocolitoare nr. 2 a Sucevei, așa cum a fost propusă inițial, pe la Ipotești, înspre Botoșani, nu poate fi realizată din fonduri europene, motiv pentru care se va merge pe realizarea unei variante mai scurte, care să poată fi finanțată din fonduri proprii.
„Ruta ocolitoare nr. 2 nu poate fi finanțată din fonduri europene, pentru că nu este prinsă în Master Planul de transport. Ca atare, trebuie să ne axăm la ruta ocolitoare nr. 2 – varianta scurtă, care pleacă de pe Traian Vuia – pod peste râul Suceava – Termica și ieșire la DN 29, spre Botoșani, pe la Avicola. Lungimea totală a acestei rute este de 4 km, putem realiza lucrarea în două etape – întâi distanța dintre strada Traian Vuia până la podul de peste râul Suceava, de 1.497 de metri, iar etapa a doua, de la pod până la DN 29, pe o distanță de 2.570 de metri”, a explicat edilul sucevean.
Lucrările includ și realizarea unui pod nou peste apa Sucevei, undeva în zona Termica, pentru finanțarea căruia, cel mai probabil, se va încerca atragerea de finanțare de la bugetul de stat.
„Deja lucrăm la proiect, avem studii în execuție, s-a stabilit traseul, pe strada Apeductului, care trece pe un teren în proprietatea Agenției Domeniului Statului, unde sper să găsim înțelegere, eventual să facem niște schimburi de terenuri. Facem demersuri pentru ca de anul viitor să putem promova podul de peste râul Suceava. Îmi doresc să aprobăm documentația, să aprobăm studiul de fezabilitate și indicatorii economici, astfel încât să putem prinde în bugetul pe 2017 partea de rută ocolitoare, până la pod”, a adăugat Ion Lungu.
Realizarea unei rute ocolitoare spre Botoșani este necesară pentru descongestionarea traficului rutier pe principala arteră de circulație a Sucevei, în special în zona centrelor comerciale.



Recomandări

Șoldan vrea ca până la finalul acestui an să scoată la licitație proiectul șoselei de centură a orașului Gura Humorului

Șoldan vrea ca până la finalul acestui an să scoată la licitație proiectul șoselei de centură a orașului Gura Humorului
Șoldan vrea ca până la finalul acestui an să scoată la licitație proiectul șoselei de centură a orașului Gura Humorului

Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului

Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului
Șoldan a obținut noul aviz de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru centura Gura Humorului

Orașul Frasin anunță finalizarea implementării proiectului: „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A ȘCOLII GIMNAZIALE BUCȘOAIA, ORAȘ FRASIN, JUD. SUCEAVA”

Orașul Frasin anunță finalizarea implementării proiectului: „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A ȘCOLII GIMNAZIALE BUCȘOAIA, ORAȘ FRASIN, JUD. SUCEAVA”
Orașul Frasin anunță finalizarea implementării proiectului: „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE ȘI ECHIPAMENTE DIGITALE A ȘCOLII GIMNAZIALE BUCȘOAIA, ORAȘ FRASIN, JUD. SUCEAVA”

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului
Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere

Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene
Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene