Fidel dogmei 4×4



Fidel dogmei 4x4
Fidel dogmei 4x4

Nissan ține cu tot dinadinsul să rămână fidel mașinilor de teren. Vorbim despre adevăratele mașini de teren și nu de pseudo-producții. Navara și Pathfinder sunt două exemple elocvente iar lor li se adaugă și noul X-Trail. Prezentat la Geneva,
modelul 4×4 a fost creat pe baza sugestiilor celor care au condus și dețin în continuare un automobil din prima generație. Se pare că proprietarii de X-Trail nu au dorit să fie schimbate foarte multe lucruri pentru a doua generație. Modificările subtile în locurile cheie, noile tehnologii adoptate, sunt motive care dau încredere echipei ce a participat la dezvoltarea noului produs. Până în prezent Nissan a comercializat la nivel global 615.000 unități, iar X-Trail 2 are cel puțin datoria morală de a repeta același rezultat remarcabil. Noul model de teren se remarcă prin creșterea spațiului interior, confortului, rafinamentului și a numărului de dotări, standard și opționale. Schimbări importante s-au produs și la capitolul motorizări. Nissan oferă trei noi propulsoare din totalul celor patru existente. Lista conține două unități pe benzină 2.0L/140 CP și 2.5L/169 CP al căror cuplul torsional maxim este disponibil de la 2400 rpm. Pentru prima dată X-Trail beneficiază de două motoare diesel conectate la cutii de viteze manuale în șase rapoarte. Ambele unități pe motorină sunt echipate cu filtru anti-particule care asigură un nivel scăzut al emisiilor de noxe. Piesa de rezistență este ca și în trecut tehnologia All Mode, sau sistemul inteligent de tracțiune integrală gestionat electronic. Acesta poate fi acționat prin simpla manevrare a unui levier aflat pe consola centrală. Există două tipuri de operare a sistemului, în modul 2×4 unde tracțiunea se realizează doar pe roțile din față și este recomandat când viteza de deplasare nu depășeste 80 km/h, și în modul 4×4 când se rulează pe suprafețe cu aderență precară sau la viteze de peste 80 km/h. Sistemul All Mode este asistat în nobila sa misiune de alte două tehnologii noi denumite DDS (Downhill Drive Support) și USS (Uphill Start Support). Prima ajută la coborârea pantelor prin acționarea permanentă a sistemului de frânare când diferențialul este blocat, iar cea de a doua se folosește la urcarea rampelor cu o înclinare mai mare de 10%. Cel mai important salt calitativ a fost realizat la componentele habitaclului care afișează ca și în trecut un contrast reușit între panoul bordului și restului cockpit-ului. Materialul plastic este mai plăcut la atingere, mai rafinat și în funcție de nivelul de echipare al mașinii primește inserții suflate în culoarea argintie sau titanium. Versatilitatea este fără discuții unul dintre avantajele păstrate cu mare sfințenie de Nissan. Volumul total al portbagajului este de 410 litri, iar dacă se pliază bancheta din spate acesta crește până la 603 litri. Ca urmare a creșterii dimensiunilor exterioare și interioare, confortul este asigurat dar nu este cel la care ne-am fi așteptat. Mașina de teren a câștigat doar 5 mm între cele două axe, valoarea ampatamentului ridicându-se la 2630 mm în timp ce lungimea totală a crescut cu 175 mm ajungând acum la 4630 mm. Noul X-Trail este robust, oferă mai mult spațiu la interior, motoare mai economice și ecologice, prezintă un nou design care se dovedește în continuare popular. Este un SUV compact 4×4 practic, sigur, o mașină de teren cu o puternică personalitate. Din vară când se va comercializa și în Europa, vom afla cât de aproape se află noul X-Trail față de cele declarate de Nissan.