Fiat știe că mașinile ieftine sunt la modă. Este o modă trecătoare sau una de lungă durată? Iată o întrebare la care șefii concernului torinez au fost obligați să răspundă cu o soluție realizabilă și nu doar cu simple idei. Într-o industrie auto în care lucrurile se schimbă uimitor de repede, italienii caută să țină pasul cu marile provocări ale viitorului, respectiv un loc în segmentul low-cost.
Până acum, în cursa pentru dezvoltarea de modele low-cost s-au lansat Toyota, Volkswagen, Hyundai, Skoda și Peugeot.
Șeful biroului de cercetare și dezvoltare din cadrul Fiat a declarat că se lucrează în paralel la mai multe proiecte noi, printre care și la un model ieftin destinat să intre pe sectorul unor modele ca Dacia Logan, Lada Priora sau Tata Indica.
Oficialul a mai precizat că spre deosebire de alte vehicule din această clasă, mașina ieftină a celor de la Fiat va fi livrată preponderent pe o piață distinctă, așa-numita regiune BRIC, adică Brazilia, Rusia, India și China, dar și pe alte piețe ca Vietnam, Coreea și America de Sud.
Conform șefului pe probleme de dezvoltare, viitorul low-cost va împrumuta numeroase componente tehnice și elemente stilistice de la actualul Panda. Chiar dacă platforma încă nu este definitivată, Fiat dorește să utilizeze una deja existentă pentru a reduce costurile.
Nu este exclusă nici colaborare cu indienii de la Tata, care ar putea produce diverse piese. Partea de propulsie va fi asigurată de un motor cu doi cilindri ce va respecta normele Euro 5.
Modelul ieftin Fiat ar putea fi lansat cel mai târziu în 2012 și ar putea fi botezat Uno, după numele modelului fabricat între 1983 și 1995.