Fiat se simte foarte bine în clasa medie. În 1972, când pe lumea venea modelul 132, italienii erau printre puținii producători care, la acea vreme, ofereau un automobil de dimensiunile unei limuzine germane, dar la jumătate din prețul acesteia. Un produs ce a suscitat și mai mult interesul europenilor a fost Croma, model fabricat între 1985 și 1994, cu vânzări de peste 450.000 de exemplare. Prima generație a intrat in istorie fiind primul vehicul de serie din lume ce a oferit o motorizare diesel cu injecție directă de motorină. După o pauză de peste un deceniu, în anul 2005, Fiat reia ofensiva în clasa medie cu același model, astăzi prezent pe piață cu o versiunea ușor îmbunătățită estetic.
Din punct de vedere stilistic, principalele modificări au fost operate doar la partea frontală, acum mult mai dinamică în raport cu vechiul model. Chiar dacă din față, Croma aduce foarte mult cu modelul Bravo, în rest mașina de top din gama Fiat semnată de maestrul Giugiaro, mizează pe aceleași valori de confort, spațiu și utilitate, specifice oricărui automobil de familie.
Croma, un model ce se laudă cu un portbagaj de 500 de litri, este un produs echilibrat, cu aceleași proporții ca și vechiul model: 4,78 m lungime, 1,77 m lățime și 1,60 înălțime. Neschimbate rămân ampatamentul de 2,70 metri și volumul portbagajului care măsoară între 500 și 1600 de litri.
Fiat propune aceleași motorizări dinamice, trei diesel JTD (120,150, 200 CP) și două benzină de 1,8 litri -140 cai putere și 2,2 litri – 147 cai putere. Agregatele pot fi conectate la transmisii manuale cu cinci sau șase rapoarte și una de tip secvențial automată, oferită opțional pentru motorul diesel de 150 CP și disponibilă standard pentru unitatea de 200 CP.
Croma nu duce lipsă de sisteme de securitate activă și pasivă, justificând astfel cele cinci stele obținute la testele de impact EuroNCAP. Mașina de familie are în echiparea de serie șapte airbaguri la care pot fi adăugate alte două aflate pe lista de opționale. Modelul include și sisteme de top precum ABS, EBD, ESP (programul electronic al stabilității), ASR, HBA (ajutorul la frânarea de urgență), MSR și utilul dispozitiv Hill Holder, care asistă șoferul la plecarea de pe loc în rampă.
Noua Croma este asamblată la fabrica Fiat Auto Cassino din sudul Italiei și este disponibilă doar în versiunea de caroserie break. Fiat și-a propus să comercializeze anual până la 60.000 de unități.