Fiat a făcut o mișcare inteligentă privind doar înapoi în timp.
Una din creațiile care a cucerit publicul european prin linia îndrăzneață a designului, se întoarce după o pauză de 6 ani gama de modele. Bravo, succesorul modelului compact Stilo care s-a bucurat de un real succes doar în Italia, revine în sânul familiei Fiat.
Vehiculul este de fapt continuarea seriei pe care grupul auto italian a produs-o între 1995 și 2001. Actuala generație este complet diferită față de Stilo, dar și de Bravo 1 și se remarcă prin design echilibrat și modern, interior spațios și dotări destul de generoase.
Noul model inspiră încredere, emană prestanță și combină frumusețea cu prestațiile excelente. Ca orice latin, Bravo este un tip temperamental în comportament dar cu o privire foarte caldă.
Interiorul este primitor, spațios și organizat atent, neobișnuit de bine organizat pentru o compactă cu rădăcini peninsulare. Scaunele sunt confortabile, cu o bună susținere laterală dar se putea și mai bine de atât.
Surprinde calitatea materialelor, foarte plăcute la atingere.
Exteriorul, cu trăsăturile specifice unui „latin”, impresionează prin designul curat, atent lucrat, ce denotă o abordare serioasă a fiecărui centimetru de caroserie.
Pasagerii nu vor duce dorul confortului, pentru că îl au la picioare. Bravo se încadrează perfect în segmentul C, însă dimensiunile sale, 4,34 m lungime, 1,79 m lățime, 1,49 m înălțime, îl plasează peste o seamă de concurenți notorii.
Modelul italian stă foarte bine la capitolul siguranță. Atât la partea de securitate pasivă cât și cea activă Bravo se remarcă prin excelentele sale dotări: șapte airbaguri, centuri în trei puncte cu pretensionare și limitator de sarcină la care se adaugă sistemele ABS, EBD, ESP și ASR.
Transmisia acționează precis fiecare treaptă în timp ce acul vitezometrului trece cu nepăsare peste fiecare cifră de pe bord. Există patru variante de echipare, Active, Dynamic, Emotion și Sport, ce nu dezamăgesc în privința dotărilor standard. Gama de motorizări este formată din cinci unități grupate astfel: trei benzină 1.4 litri de 90 -120-150 CP și diesel Multijet 1.9 litri de 120 -150 CP.
Pe viitor, Fiat va adopta o serie de tehnologii noi dar și sisteme aflate deja în exploatare, de o eficiență incontestabilă. Mare parte din acestea vor debuta pe Bravo, mașina ce trebuie să lupte cu veterani de calibru precum Focus, Astra și Golf.
În toamna anului 2009, automobilul va figura cu o transmisie cu dublu ambreiaj, dispozitiv utilizat pe scară largă de câțiva producători germani. Remarcabil este faptul că Fiat va veni cu propria versiune a acestui tip de transmisie. Cutia de viteze va folosi două discuri de ambreiaj – primul selectează rapoartele impare iar cel de al doilea rapoartele pare. Noul tip de transmisie se va numi DDC și chiar dacă nu va fi foarte diferit de DSG, de remarcat este că sistemul va fi realizat prin eforturi proprii de inginerii torinezi de la divizia Fiat Powertrain Technologies.
Italienii anunță și îmbunătățirea sistemelor de injecție actuale, Fiat lucrând intens la o nouă generație de motoare common-rail, ce vor reduce consumul de carburant cu până la 20%.
Cât privește prezentul model pe piața românească el este disponibil cu o reducere de 1.400 de euro, garanție cinci ani cu limita 500.000 de km.
Bravo are un preț de bază cuprins între 11.950 -17.799 euro, TVA inclus.