Fiat este decisă să nu repete greșelile trecutului. Investițiile nu se vor mai face cu țârâita iar dezvoltarea tehnologică devine un imperativ.
Fiat va adopta o serie de tehnologii noi, dar și sisteme, aflate deja în exploatare, de o eficiență incontestabilă. Mare parte din acestea vor debuta pe Bravo, mașina supermini ce trebuie să lupte cu veterani de calibru precum Focus, Astra și Golf. În toamna anului 2009, automobilul va figura cu o transmisie cu dublu ambreiaj, dispozitiv utilizat pe scară largă de câțiva producători germani. Remarcabil este faptul că Fiat va veni cu propria versiune acestui tip de transmisie, față de alți constructori auto care au copiat sistemul DSG de la Volkswagen. Cutia de viteze va folosi două discuri de ambreiaj – primul selectează rapoartele impare, iar cel de al doilea rapoartele pare.
Italienii anunță și îmbunătățirea sistemelor de injecție actuale, Fiat lucrând intens la o nouă generație de motoare common-rail, debutante tot pe Bravo, ce vor reduce consumul de carburant cu până la 20%.