Fiat 500, topless pentru fanii cabrioletelor



Fiat 500 Cabrio Rendering
Fiat 500 Cabrio Rendering

Fiat a dat marea lovitură cu 500. După o lansare faraonică la Torino, pe 4 iuie 2007, italienii s-au trezit cu o avalanșă de cereri care a asigurat producția pentru următorii doi ani.
Povestea a culminat cu o ploaie de premii naționale și internaționale. Răspunsul publicului a fost de ajuns pentru ca Fiat să avanseze patru noi proiecte legate de legendarul 500. Lista viitoarelor modele include o versiune break (Giardinetta), recent adusă în discuție, o variantă 4×4, un hibrid și o decapotabilă. Oficial, Fiat a recunoscut că lucrează la noi modele pentru gama mezinului 500 și se pare că prioritatea numărul 1 o constituie cabrioletul.
Cel puțin așa afirmă un inginer din cadrul companiei care mai spune printre altele că în atelierele băieților din Piemonte se lucrează intens la dezvoltarea unei versiuni ce va avea acoperișul din material textil.
Fiat preferă soluția clasică în detrimentul celei actuale și moderne – plafonul escamotabil din metal, pentru a reduce la minim costurile de producție. În viziunea inginerilor, principala problemă ridicată de versiunea cabrio este menținerea rigidității și a siguranței oferite pasagerilor, fără a crește prea mult masa mașinii. În momentul de față nu este încă sigur dacă 500 cabrio va avea două sau patru locuri și când anume va ajunge pe piață. Motorizarea de bază ar putea fi o unitate de 1.1 litri. Gama va mai include alte două propulsoare de mic litraj, pe benzină și diesel. Fiat ia în calcul și adoptarea unor unități turbo de 1.4 litri și 1.6 litri care ar putea corespunde versiunii de vârf.
Din punct de vedere estetic, linia de design de la 500 va fi preluată aproape integral, cu excepția unor mici modificări specifice mașinilor cu plafon deschis.
Modelul decapotabil va fi asamblat la aceeași uzină din Polonia unde se produce Fiat 500. Italienii intenționează să aducă noul model pe piață cât mai repede cu putință. Surse apropiate constructorului de automobile spun că sunt foarte mari șanse să vedem mașina de serie chiar la sfârșitul acestui an la dealerii din Europa.