Fiat 500 și 500 C, echipate cu noul motor diesel 1.3 Multijet de 95 CP



Fiat 500
Fiat 500

Fiat are o bogată experiență în ceea ce privește motoarele cu aprindere prin compresie. Odată cu apariția injecției de tip rampă comună sau common-rail, invenție disponibilă astăzi pe majoritatea modelelor diesel, compania italiană începe să se afirme tot mai puternic, mai întâi prin motoarele JTD lansate în 1997 și mai apoi Multijet introduse în 2003.
Fiat lansează a doua generație a motorului 1.3 Multijet mai bine pregătită pentru a face față provocărilor actuale legate de emisii, consum și fiabilitate. Cu 95 CP în dotare, noul propulsor înlocuiește agregatul 1.3 Multijet de 75 CP desemnat „Motorul Internațional al Anului 2005” la categoria unităților de mic litraj, disponibil în echiparea a numeroase modele Fiat dar regăsit și în ofertele Opel și Suzuki.
Pentru început, noul motor este regăsit pe versiunile 500 și 500C.
Puterea maximă este atinsă la 4.000 de rotații pe minut, iar cuplul maxim de 200 Nm de la doar 1.500 de rotații. Micul propulsor cu 3 cilindri poate accelera de la 0 la 100km/h în 10,7 secunde și atinge o viteză de vârf de 180 km/h. Potrivit datelor furnizate de Fiat, consumul mediu este de numai 3,9 l/100km iar emisiile ajung la 104 g/km. Pentru a îndeplini normele de poluare Euro 5, motorul 1.3 Multijet este echipat standard cu filtru de particule ce reține particulele solide din gazele de evacuare.
Dezvoltată de Fiat Powertrain Technologies, noua unitate 1.3 Multijet de 95 cai putere este echipată cu un turbocompresor cu geometrie variabilă ce optimizează parametrii de funcționare, în timp ce consumul în ciclu urban este redus cu până la 8%, grație sistemului start/stop.
Motorul prezintă nu doar multiple îmbunătățiri, ci o serie de inovații cum ar fi servo-valva acționată hidraulic care controlează cu mai mare precizie cantitatea de motorină injectată în camera de combustie.
De asemenea, a doua generație 1.3 Multijet beneficiază de aportul a două noi injectoare.