Fiat 500 Abarth, scorpionul de asfalt



Fiat 500 Abarth - 2008
Fiat 500 Abarth - 2008

Fiat a făcut două lucruri extraordinare pentru care merită toată admirația. Punctual, marca italiană a reușit să ajungă unul din principalii jucători pe piața automobilelor din Europa și a repus în drepturi „Scorpionul”, divizia de performanță Abarth.
Inginerii din această ramură conexă, denumită în termeni de specialitate tuning sau tuning in-house ca să fim mai corecți, au dus la bun sfârșit al doilea lor proiect ce întruchipează versiunea sportivă a liliputanului Fiat 500, cel mai premiat model în 2007.
Noul vehicul, ce se alătură vitezistului Fiat Grande Punto, dă naștere unei familii care va deveni tot mai numeroasă, ne asigură Abarth.
Noua versiune, ce pune în lumină cele mai accentuate veleitățile sportive ale juniorului 500, subliniază în primul rând afinitatea pentru performanțe dinamice demne de mașinile sportive din eșaloanele superioare.
Exteriorul împletește armonios impulsivitatea pozitivă cu profilul echilibrat. Firea impetuoasă este trădată de propulsorul pe benzină supraalimentat, de tipul T-Jet, ce produce 135 de cai putere la 5.500 de rpm. Cuplul motor se duce până la 180 de Nm disponibili la 2.200 de rpm.
Totuși, vârful îl reprezintă cei 206 Nm, accesibili într-o fracțiune de secundă prin simpla apăsare a unei comenzi de pe bord.
Abarth furnizează un kit sportiv pentru caroserie care conferă agresivitate excesiva piticului 500 ce dispune de un nou spoiler față cu prize de aer foarte generoase, praguri laterale, bosaje mai largi, jante din aliaj și viniluri. Spatele s-a ales cu un deflector și două țevi de eșapament cromate, în timp ce interiorul se evidențiază prin scaune de tip scoică din piele, pedalier din aluminiu și diverse inserții cromate.
Fiat 500 Abarth se laudă cu suspensii mai rigide și sistem de tracțiune (TTC), care distribuie mult mai eficient cuplul motor către puntea față.