Ferrari aduce un omagiu Italiei printr-un nou artizan la performanței. F458 este o mașina cu „sângele” unui bolid de Formula 1, unul din acele automobile care e suficient să-l privești pentru a te fascina.
Lansat la Frankfurt în fieful mărcilor Porsche, Artega și Wiesmann, sportivul model italian este urmașul demn al celebrului F430 care oficial și-a încheiat cariera.
Tehnologiile remarcabile și acuratețea formelor exterioare au adus la realitate un proiect în care a fost angajat și Michael Schumacher, cel care și-a pus amprenta asupra dinamicii și ținutei de drum.
Nu este de mirare că F458 te trimite cu gândul la suplețea și vigoarea monoposturilor din Marele Circ.
Designul realizat de geniul Pininfarina se inspiră oarecum din formele decapotabilei California. Noul bolid cântărește 1.380 kg și dispune de o transmisie unică, F1-Trac, un derivat al transmisiilor utilizate de mașinile de Formula 1. Propulsat de un motor V8 cu injecție directă, noul model are la dispoziție 570 de cai putere ce se dezlănțuie la 9.000 rpm. Cuplul maxim, de 540 Nm, este livrat doar punții spate. Bolidul Ferrari poate atinge o viteză maximă de 325 km/h și efectua demarajul de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde.
Propulsorul, cel mai economic agregat construit vreodată la Maranello, promite un consum mediu de 13,7 litri de carburant la 100 de kilometri parcurși.
Atât modificările aduse motorului cu 8 cilindri, cât și aerodinamică atent studiată în tunelul de vânt au contribuit la optimizarea performanțelor lui F458.