Fenechiu regretă că nu va răspunde de autostrăzi: Aveam proiecte pregătite de câțiva ani



Relu Fenechiu (PNL), propus ministru al Transporturilor, a afirmat că regretă trecerea autostrăzilor în subordinea Ministerului pentru Marile Proiecte, condus de Dan Șova, întrucât avea unele proiecte pentru care s-a pregătit câțiva ani, dar s-a declarat convins că va colabora bine cu ministrul PSD.
„Regret, din cauza faptului că aici am niște proiecte pe care le pregătesc de ani de zile, dar sunt convins că voi colabora cu domnul Șova. (…) Planul de bătaie mi-l pregătesc de opt ani pentru ministerul ăsta. (…) Îmi doream să pot să implementez niște idei, niște strategii”, a spus Fenechiu, după audierile comisiilor parlamentare, răspunzând unor întrebări din partea jurnaliștilor.
El a precizat că s-a ocupat în ultimii ani de toate strategiile de transport ale Partidului Liberal și ale USL.
„Până la urmă, dacă știi ce vrei să faci, nu trebuie decât să găsești soluțiile juridice”, a adăugat Fenechiu.
Întrebat câți kilometri de autostradă vor fi construiți anul viitor, el nu a oferit o estimare. „Eu am zis că, pentru a avea o rețea de infrastructură rutieră, rapidă, corectă, noi trebuie să ajungem la 300 kilometri de autostradă pe an. E un nivel corect. (…) Dacă noi am face acești 300 de kilometri pe an, am putea ajunge până în 2020 să avem vreo 2.500 km de autostradă, ceea ce ar fi ok”, a spus el.
Potrivit sursei citate, CNADNR va fi reorganizată, lucrările de întreținere și reparații urmând să fie trecute la o societate nouă.
„Compania Națională se va reorganiza total, nu știu dacă știți povestea, că sunt datorii de 1,5 miliarde euro, și nu pot fi plătite pentru că se consideră ajutor de stat, pentru că CNADNR execută și lucrări în regie proprie și atunci e conflict de interese. Toate lucrările de întreținere și reparații pe care le execută compania le trec într-o altă companie și nu mai este ajutor de stat”, a spus Fenechiu.
Legat de deszăpezire, el a arătat că dorește ca autoritățile locale să își cumpere niște lame, care „costă 2 lei”, încheierea unor parteneriate cu firmele de construcții din țară, pentru ca, în condițiile în care apar situații de urgență, acestea să poată fi montate pe camioane, însă fără contracte permanente.
Pe de altă parte, achiziția frezelor ar putea fi derulată prin proiecte europene în următoarea perioadă de alocare, dacă va exista „bunăvoința Comisiei Europene”, potrivit sursei citate.