Fenechiu a prezentat, alături de Antonescu, bilanțul la șase luni în fruntea Transporturilor



Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, și-a prezentat, vineri, bilanțul la șase luni de la preluarea acestui portofoliu, în prezența președintelui PNL, Crin Antonescu, punctând asupra deblocării POS Transporturi și a privatizării CFR Marfă.
Fenechiu a declarat că în cele șase luni de mandat a reușit să deblocheze Programul Operațional Sectorial pentru Transporturi, urmând ca anumite secțiuni de autostradă, dar și lucrări la metroul din București, să poată fi decontate din fonduri europene.
De asemenea, el a susținut că a pregătit demararea unor proiecte în parteneriat public privat precum autostrada Iași – Târgu Mureș, precum și o serie de lucrări în Portul Constanța.
În plus, ministrul Transporturilor a susținut că lucrări pentru o serie de aeroporturi ar urma să fie decontate în fonduri europene.
Un alt punct subliniat de Fenechiu a vizat procesul de privatizare al CFR Marfă.
De asemenea, președintele PNL, Crin Antonescu, a declarat că a ținut să fie prezent la prezentarea bilanțului ministrului Transporturilor deoarece l-a susținut pentru acest portofoliu atât în partid, cât și la nivelul USL.
„S-a făcut un scandal enorm, s-a făcut o propagandă nețărmuită, în legătură cu prezența domnului Fenechiu în Guvern, cu faptul că acesta ar fi un puct slab pentru România, cu faptul că ar fi inadmisibil ca cineva care are pe rol un proces – nu se precizează exact situația, condițiile – probleme cu justiția. E mai bine pentru propagandă să spui așa…Toate aceste lucruri au apăsat și apasă în continuare asupra unui om politic care este, totuși, un om în carne și oase, ca fiecare dintre noi (…) Îndrăznesc să sper că poate pe viitor, pentru un om care a realizat într-un mod atât de spectaculos niște obiective atât de importante pentru România, lucrurile vor fi distinse”, a susținut Antonescu.
Liderul PNL a precizat că dintre toți miniștrii Cabinetului Ponta, Fenechiu a fost singurul care „în chip deosebit a fost mandatat cu obiective limită”, precum deblocarea POS Transporturi sau privatizarea CFR Marfă.