Femeile – reginele absolute ale cumpărăturilor



Există voci care afirmă că trăim într-o lume în care bărbații au puterea, însă în realitate, când este vorba de a lua decizii cu privire la cumpărături și distracție, reginele absolute sunt femeile. Acest nou studiu ar putea avea o influență decisivă pentru agențiile de publicitate și companiile media.
Este un lucru binecunoscut faptul că femeile sunt cele care aleg mare parte dintre hainele familiei, tot ele fiind și cele care aleg mobila în casă. Însă un nou studiu, realizat de compania Npd pe un eșantion de 51.000 de familii americane a scos în evidență diferențe surprinzătoare atunci când vine vorba de repartizarea deciziilor în materie de cumpărături, în funcție de apartenența la unul dintre sexe. Astfel, din câte se pare, bărbații le delegă pe doamne atunci când vine vorba de a alege filmul, restaurantul sau spectacolele televizate. Studiul a mai demonstrat că tot femeile sunt cele care decid și locul unde se așează la cinema, de unde să cumpere mâncarea și pe cine să invite acasă. Singurele domenii în care domnii par să aibă un pic de putere de decizie sunt achizițiile de aparate electronice, a autoturismului și bugetul de familie.
Publicitate în funcție de apartenența sexuală
Diferențe pe sexe în materie de cumpărături ar putea avea influențe asupra publicității și a mass mediei, spune directorul Npd, Marshal Cohen, care a coordonat acest studiu. „Oricine administrează o marcă sau de ocupă de marketingul unui produs pentru o agenție de publicitate trebuie să fie conștient de schimbările constatate în mentalitatea consumatorilor”, crede Cohen. Este foarte probabil ca femeile să fie de două ori mai influențabile în fața reclamelor publicitare din ziare, cu toate că publicitatea din presă se adresează mai ales domnilor. În plus, de obicei, bărbații schimbă postul atunci când încep reclamele, în timp ce femeile se arată mai interesate de astfel de spoturi publicitare. „Bărbații sunt atât de implicați în deciziile financiare încât reclamele legate de investiții ar trebui să se găsească în paginile sportive sau economice ale ziarelor. Și dacă chiar vreți să prezentați reclame adresate direct bărbaților atunci mai bine o faceți în timpul unei finale de Super Bowl sau într-un ziar pentru bărbați”, spune Cohen. Astfel de descoperiri ar putea ajuta companii precum Wall Street Journal Dow Jones & Co, editor al revistelor Conde Nast Publications sau colosului media Viacom Inc, care deține postul Mtv, să ajungă direct la propriul public.
(Click News)