Femeile, mai interesate ca bărbații de căutarea cadoului perfect de Valentine’s Day



Femeile sunt mai interesate decât bărbații de căutarea cadoului perfect pentru partener, cu prilejul Valentine’s Day, potrivit unei analize a căutărilor Google, care arată și faptul că interesul românilor pentru sărbătoarea iubirii începe din luna ianuarie, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Analiza căutărilor Google legate de Valentine’s Day din ultimii trei ani arată că interesul românilor pentru sărbătoarea iubirii începe din ianuarie, anul 2012 nefiind o excepție. În același timp, și căutările pentru cadourile de Valentine’s Day încep din timp, încă din primele zile ale anului.
Conform datelor Google, în 2011, românii au fost prevăzători, căutând din vreme cadoul pentru jumătatea lor. Vârful căutărilor a fost atins cu o săptămână înainte de Valentine’s Day.
Cele mai interesate de căutarea cadoului perfect pentru partener par a fi însă femeile, analiza căutărilor Google de la începutul anului indicând o predominanță clară a termenilor de căutare „cadouri pentru el”, „cadouri iubit”, „cadouri bărbați”. Vârful de căutări în 2012 a fost înregistrat pe 10 februarie.
Însă nici domnii nu par să se lase mai prejos, interesul pentru a comanda flori și ciocolată înregistrând tradițional creșteri în luna februarie și chiar un salt spectaculos în luna februarie din acest an.
Potrivit comunicatului, interesul crescut pentru comenzile de flori online este confirmat de florăria floria.ro. Magazinul online a fost lansat în 2010, în prezent, având peste 7.000 de clienți, livrând aproximativ 1.000 de buchete în fiecare lună, în peste 30 de orașe din țară. Comparativ cu anul trecut, magazinul online a înregistrat o creștere de 500% a comenzilor în perioada Valentine’s Day. De asemenea, au crescut mai ales comenzile pentru trandafiri roșii, în buchete clasice și aranjamente speciale în formă de inimă, care au reprezentat peste 90% din comenzile pentru București, după cum a precizat Mugur Cosmin Frunzetti, fondatorul magazinului online.
„În termeni generali, orice ocazie specială se vede printr-o creștere a numărului de căutări, românii folosind Google pentru idei și sugestii de orice tip. De aceea, și de Valentine’s Day și Dragobete vedem un număr crescut de căutari pe cuvinte cheie tipice, gen cadouri pentru el/ea, idei de cadouri, mesaje de dragoste, idei de mesaje etc. Evident, pentru orice business online care poate oferi o sugestie sau un produs în întâmpinarea acestor căutări, acest moment reprezintă o oportunitate în plus. Cu siguranță în această perioadă, dacă vor găsi o ofertă pe plac, consumatorii vor cumpăra în urma unei oferte găsite online mai mult și mai repede”, a declarat Bogdana Butnar, Industry Manager, Google România.
„O recomandare simplă în această perioadă este realizarea unei pagini special create pentru ocazie sau definirea unei secțiuni clar evidențiate în pagina principală, precum și targetarea cu anunțuri Adwords a unei liste mai extinse de cuvinte cheie care să includă și cele direct legate de acea ocazie specială”, mai spune Bogdana Butnar.
Pe de altă parte, în ceea ce privește sărbătoarea îndrăgostiților care stârnește interesul cel mai mult – Valentine’s Day (14 februarie, n.r.) sau Dragobetele (24 februarie, n.r.) -, căutările pe Google de anul trecut indică un interes mult mai mare pentru Dragobete. Anul acesta, până în acest moment, căutările sunt încă în favoarea Valentine’s Day, se mai spune în comunicat.