Femeile își pierd uzul rațiunii la cumpărături



Femeile își pierd uzul rațiunii la cumpărături
Femeile își pierd uzul rațiunii la cumpărături

Oamenii de știință germani susțin că femeile își pierd uzul rațiunii ori de câte ori merg la cumpărături. Potrivit unui studiu dat publicității de cotidianul german Bild, cercetătorii de la Universitatea din Münster i-au pus față în față pe reprezentanții celor două sexe cu produsele lor favorite. În același timp, un aparat de măsurare a undelor magnetice măsura activitatea cerebrală a participanților la studiu, mai ales din acea parte din creier, cu bunul simț și gândirea rațională. Astfel, s-a constatat că în timp ce femeile se află la cumpărături, partea din creier responsabilă cu emoțiile și sentimentele plăcute atinge excitația maximă. Oamenii de știință au mai descoperit că aceeași excitație cerebrală îi cuprinde pe reprezentanții sexului tare în momentul în care achiziționează aparate electro-casnice, mașini rapide sau jocuri video pentru computer.
„Cu cât este mai scump produsul, cu atât cumpărătorul își pierde cumpătul. În momentul în care o persoană achiziționează un produs cu adevărat scump, activitatea părții din creier responsabilă cu gândirea rațională se reduce aproape la zero. Cumpărătorii se lasă conduși de emoții, nu de bunul simț. Stimularea centrilor nervoși a demonstrat că de cele mai multe ori, cumpărăturile reprezintă o eliberare de stres. Oamenii nu trebuie să gândească, iar creierul îi recompensează făcându-i să se simtă bine. Când se afla la cumpărături, individul unită de stres și se lasă în voia plăcerii”, susține doctorul Michael Deppe.
Antropologul Ulrich Kutschera de la Universitatea din Kassel explică acest fenomen astfel: „În spatele nebuniei care ne cuprinde când suntem la cumpărături se află ascuns instinctul acela de vânătoare și de agonisire al strămoșilor noștri. Timp de șase, șapte milioane de ani a trebuit să reacționeze spontan și emoțional, ca să aibă succes. Nu gândirea rațională i-a ajutat să meargă mai departe”.
(Click News)