Femeile folosesc internetul într-o mai mare măsură decât bărbații



Femeile folosesc internetul într-o mai mare măsură decât bărbații, peste 54% dintre afișările paginilor online fiind „consumate” de către femei, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Potrivit sursei citate, „dat fiind specificul său mai tehnic, există tendința de a percepe internetul ca un mediu folosit preponderent de bărbați”.
Rezultatele SATI și SNA FOCUS, studiile tactice de audiență realizate de BRAT, dau o imagine actuală a fenomenului și explică tendințele consumului de internet pentru cele două sexe. Astfel, femeile folosesc internetul într-o măsură mai mare decât bărbații, peste 54% dintre afișările paginilor online sunt consumate de femei, care reprezintă 50,8% din numărul de utilizatori de internet, în timp ce bărbații doar 49,2% din utilizatori.
În vreme ce bărbații păstrează ca arii de interes pe internet mai degrabă domeniile legate de tehnică (aplicațiile pentru mobil, cumpărăturile online de electronice/IT și informațiile auto), femeile sunt interesate preponderent de informațiile despre sănătate, stil de viață, vacanțe. Ele consumă semnificativ mai mult conținut despre viața celebrităților, dar își petrec și foarte mult timp pentru a conversa online, fie prin intermediul aplicațiilor de tip messenger, fie cu ajutorul platformelor de social media (Facebook în special). Mai mult decât atât, femeile sunt majoritare și în ceea ce înseamnă folosirea serviciilor de email (51%). Din totalul celor care realizează operațiuni bancare zilnic, femeile reprezintă peste 57%.
În ceea ce privește achizițiile de bunuri și servicii, atât pentru bărbați, cât și pentru femei, deciziile de achiziționare sunt luate online într-o proporție covârșitoare – peste 70%. Diferența este dată însă de tipul de produse și servicii pe care fiecare categorie intenționează să o achiziționeze: bărbații sunt orientați mai degrabă către electronice/IT, iar femeile către cosmetice și vacanțe.
Conform comunicatului, deși numărul de femei care achiziționează echipamente mobile rămâne în continuare mai mic decât cel al bărbaților, procentul lor este în continuă creștere. Astfel, dintre cei care dețin un smartphone, 42% sunt femei, iar femeile reprezintă 47% din cei care intenționează să cumpere o tabletă PC.
Analiza a fost realizată pe baza livrării SNA FOCUS corespunzătoare perioadei de măsurare august 2011 – februarie 2013 și din rezultatele de trafic și audiență ale SATI, din cea mai recentă livrare (decembrie 2012 – februarie 2013).
BRAT este o asociație constituită în scopul măsurării și verificării independente și obiective a performanței produselor media. În cei 15 ani de existență, BRAT a fost recunoscut ca reperul pieței de publicitate pentru presa scrisă și mediul online, în ceea ce privește rezultatele de audiență, tirajul publicațiilor sau traficul siteurilor web. BRAT are peste 200 de membri, agenții de publicitate, clienți de publicitate, editori de presă scrisă și online, regii.
Studiul Național de Audiență – SNA FOCUS este un sistem de cercetare media care oferă beneficiarilor rezultate de audiență și profile socio-demografice al publicațiilor tipărite aparținând membrilor BRAT și rezultate despre consumul de produse și servicii (inclusiv mărcile consumate), consumul media (presa scrisă, internet, tv, radio, cinema, panotaj și altele), petrecerea timpului liber și stil de viață. Universul studiului cuprinde toate persoanele care trăiesc în mediul urban din România, cu vârsta între 14 și 74 de ani, în locuințe private și cunosc suficient de bine limba română. BRAT a lansat acest serviciu începând cu anul 2001 prin măsurarea audiențelor și profilelor publicațiilor tipărite și a fost completat din 2005 cu partea de consum de bunuri și servicii (FOCUS).
BRAT organizează SATI (Studiul de Audiență și Trafic Internet) începând din 2007. Acest sistem oferă date despre traficul, audiența și profilele socio-demografice ale siteurilor membrilor BRAT. SATI (Studiul de Audiență și Trafic Internet) se adresează tuturor siteurilor care funcționează pe piața de publicitate din România, indiferent de conținutul sau specificul lor.