Studiu:

Femeile din Anglia sunt cele mai machiate, cele din Spania, cele mai parfumate



Britanicele vor cheltui peste 1,5 miliarde de euro pe produse de machiaj în 2006, femeile din Spania vor cumpăra cele mai multe parfumuri, iar franțuzoaicele vor fi cele mai cheltuitoare în cele două sectoare la un loc, potrivit unui studiu publicat miercuri, citat de AFP.
Piața britanică de cosmetice a crescut cu 40% în ultimii cinci ani, potrivit studiului „Parfumuri și cosmetice în Europa”, publicat miercuri de compania de studii de piață Mintel, și va depăși, până la sfârșitul acestui an, piețele din toate celelalte țări studiate, Franța (1,2 miliarde de euro), Germania (1,2 miliarde de euro) și Spania (600 de milioane de euro).
Anul acesta, britanicele cu vârsta de peste 15 ani vor cheltui, în medie, 52 de euro pe produse de machiaj, față de 46 de euro franțuzoaicele.
Creșterea pieței britanice se datorează unei schimbări a atitudinii față de modă, a spus Michelle Strutton, senior market analyst la Mintel, citată de Reuters. „Piața britanică de produse de machiaj a suferit în anii ’90, ca rezultat al tendinței spre un stil mai ’natural’, fără prea mult machiaj, mai ales pentru femeile mai tinere”, a explicat ea. „Dar, de la începutul noului mileniului, strălucirea și farmecul au revenit la modă iar culoarea este din nou regină, o tendință care a contribuit cu siguranță la succesul industriei”, a adăugat Strutton.
Pe partea lor, spaniolii (bărbați și femei de peste 15 ani) vor cheltui, anul acesta, până la 42 de euro de persoană pentru parfumuri și after-shave, cu aproximativ 8 euro în plus față de francezi, pentru aceleași produse.
În prezent, practic toate femeile din Spania (96%) folosesc parfumuri și o treime dintre ele se parfumează de mai multe ori pe zi.
Bărbații spanioli sunt primii, la egalitate cu germanii, în utilizarea produselor after-shave (85%). Bărbații britanici și francezi se clasează pe locurile doi și trei, cu 72% și respectiv 66%.
Franța păstrează prima poziție generală pentru cheltuielile consacrate tuturor acestor produse. Piața de cosmetice și parfumuri reprezintă aproape 3 miliarde de euro anul acesta, cu o creștere de 6% din 2001, datorată, în principal, „extinderii investiților pe care fabricanții le-au făcut în produse inovatoare”, subliniază Mintel.
Marea Britanie este a doua la consumul total, cu 2,.8 miliarde de euro, iar Germania a treia, cu 2.4 miliarde de euro.
În Franța au avut loc cele mai multe lansări de parfumuri și cosmetice noi între august 2005 și august 2006, cu 2.057 de produse, aproape dublu față de cele lansate în Germania (1.069). Marea Britanie și Spania sunt, de asemenea, în urmă, cu 1.889, respectiv, 1.153 de produse noi.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 25.000 de bărbați și femei de peste 15 ani în Marea Britanie și 10.000 în Franța, Germania și Spania. (NewsIn)



Recomandări

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Ciubucul logofătului Buhuș