Fedorca: Propunem educația outdoor, în natură, la teatrul, la muzeu, pentru clasa pregătitoare



Ministerul Educației propune educația outdoor la clasa pregătitoare, care presupune învățarea în afara școlii, în natură, la teatru, la muzeu, pentru a putea intra mai ușor în relație cu mediul înconjurător și cu colegii de grupă, a declarat, pentru MEDIAFAX, secretarul de stat Stelian Fedorca.
Proiectul de act normativ propus de Ministerul Educației a fost discutat vineri, la Inspectoratul Școlar Județean Mureș, în prima întâlnire a grupului de lucru privind implementarea educației de tip outdoor (în aer liber-n.r.) la clasa pregătitoare.
Grupul de lucru, format din reprezentanți ai mai multor inspectorate școlare județene, va discuta despre introducerea în sistem pilot a acestui tip de educație outdoor în curriculumul pentru clasa pregătitoare.
„Astăzi avem o primă întâlnire pe acest proiect. Nu pot spune cum va arăta proiectul în final. Cert este că acești copii din clasa pregătitoare au nevoie de activități care să îi ajute să descopere mai ușor mediul înconjurător și chiar să relaționeze mai bine cu colegii din grupa din care fac parte. Altfel spus, dacă dascălul vorbește copiilor despre actori, de exemplu, este mai simplu să învețe ce este teatrul exact într-o sală de spectacole. La fel, dacă vorbim despre copaci, este mai bine să ieșim din clasă și să fim în preajma arborilor. Vom vedea cum se va pune problema la seminarul care are loc azi”, a precizat secretarul de stat Stelian Fedorca al Ministerului Educației.
Educația outdoor presupune ca procesul de predare-învățare-formare să se petreacă în afara școlii, respectiv în natură și spații culturale. Obiectivul unui asemenea tip de educație îl reprezintă plasarea în cadrul vieții cotidiene a elementelor pe care copiii le învață la școală, dezvoltarea spiritului practic și a adaptării la situațiile concrete de viață, modalități de înțelegere a elementelor educaționale predate la clasă, a explicat Fedorca, precizând totodată că acest sistem s-a dovedit eficient în statele scandinave Suedia, Danemarca, Norvegia.
„Prevenirea sedentarismului, dezvoltarea capacității de a interacționa social, relaționarea conceptului cu reprezentarea lui concretă din lumea reală sunt alte variabile semnificative ale educației outdoor. Educația outdoor s-a dovedit eficientă în statele scandinave Suedia, Danemarca și Norvegia”, a adăugat secretarul de stat.
Parteneri ai proiectului sunt Inspectoratul Școlar Județean Mureș, VIA University College Danemarca și Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.