Jurnal de drum

“Fălticeni – Gibraltar, 4.000 de km la pas prin Europa”, la o săptămână după start



Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița

Vineri, 1 martie 2013, a început aventura “Fălticeni – Gibraltar, 4.000 de km la pas prin Europa”, în cadrul căreia fălticenenii Călin Dănilă și Ioan Cojocaru, membri ai Academiei de Aventură “Pământul Viu”, au plecat pe jos spre Gibraltar.
După o săptămână de mers pe jos, cei doi au parcurs puțin peste 300 de kilometri, vineri seara ajungând la Cluj.
Călin Dănilă ne-a spus: “Ne-am propus să mergem în jur 40 de kilometri pe zi, primele zile am mers sub 40 de km, am mers 38 de kilometri până la Gura Humorului, 36 km până la Câmpulung, apoi 40 km până la Vatra Dornei, 43 km până la Tihuța, 45 km până la Bistrița, iarăși 40 până aproape de Beclean. Joi seară ne-am cazat la o pensiune la ieșire din Gherla, vineri parcurgem 44 de kilometri până la Cluj. Tot aici avem și prima întâlnire cu membrii Clubului Rotary, în cadrul căreia vom face schimb de fanioane și vom povesti cum a fost drumul până aici. A doua întâlnire cu cei de la Rotary va fi la Oradea, unde vom primi tricouri, șepci și probabil pelerine de ploaie”.
Până acum traseul nu le-a creat probleme celor doi temerari
Singura problemă a fost doar suprafața dură pe care au de mers. Drumul până la Cluj a fost cu dureri de umeri, tălpi, coaste și articulații. Ionel a avut joi seara ceva probleme cu niște bășici la picioare, dar s-au rezolvat până vineri dimineață prin metode învățate de Călin în armată. Oboseala a fost resimțită mai ales în zilele în care au depășit 40 de kilometri, fiind necesare și mai multe pauze pe traseu.
“Pe Mestecăniș a bătut vântul foarte tare, pe Tihuța a fost foarte frig, dar timpul a ținut cu noi, am prins o panoramă foarte frumoasă asupra munților Rodnei, Călimanilor, pasului Tihuța”, ne-a declarat Călin. La rândul său, Ioan Cojocaru a precizat că în timp ce urcau pasul Tihuța și-au dat seama că sunt foarte încărcați. “Facem un scurt inventar al lucrurilor la care am putea renunța, gândindu-ne că pe tot parcursul călătoriei ne vor îngreuna mult înaintarea și ne hotărâm ca după Cluj să schimbăm sacii de dormit de iarnă cu cei de vară și să renunțăm la două flanele, mănuși, căciulile de rezervă și la o pereche de colanți”.
Nici drumul de la Bistrița la Beclean nu a fost unul ușor. Așa cum menționează cei doi în jurnalul expediției postat pe www.pamantulviu.ro: “Dimineața ne dor coastele, umerii, tălpile. Ne târâm vreo 17 km și dormim lați două ore într-un câmp. Nu auzim mașinile, dar în final ne trezește o muscă. Ne luăm rucsacurile în spate și împingem în reluare Dromaderul. Nu ne vorbim ore întregi. În apropiere de Beclean ne mai revenim și fără să ne dăm seama creștem ritmul. Ajungem pe întuneric la pensiunea Brădet, unde ne cazăm prin bunăvoința domnului primar al orașului Beclean”.
“Greul abia acum începe”
Călin și Ioan cred că traseul mai dificil va fi în zona sudică a Ungariei, care nu este o zonă turistică și va fi mai greu de găsit pensiuni sau campinguri unde să pună corturile în legalitate. Aceeași problemă o vor întâmpina și în restul țărilor pe care le vor parcurge, Slovenia, Italia, Franța, Spania, dar traseul este prin zone turistice și va fi mai ușor de campat, cu toate că prețurile sunt destul de ridicate pentru amplasarea unui cort.
Pentru a parcurge cei 3.700 de kilometri care au mai rămas, cei doi fălticeneni spun că vor schimba mai multe perechi de încălțări, dar speră ca anvelopele atelajului cu care au plecat, numit inițial “trocarici” și “botezat” pe traseu în “dromader”, să țină.
Despre planuri pentru zilele următoare cei doi nu spun nimic, pentru că pot apărea probleme din cauza vremii sau din punct de vedere medical. “Seara ne facem programul doar pentru ziua următoare. Chiar și așa mai apar mici schimbări pe parcursul zilei. Ne-am propus să mergem numai ziua, dar la Tihuța și la Gherla am ajuns noaptea. Fiind un proiect foarte greu, în care nici noi nu știm ce ne așteaptă în ziua următoare, la tot pasul este neprevăzutul, pot apărea mici necorelări cu ce ne-am propus cu o seara înainte. Mergem cu entuziasm, cu încredere spre Gibraltar”.
Despre expediția celor doi știe toată țara
După cum am aflat chiar de la ei, primesc mâncare, apă, ceai, dulciuri de la cei care îi întâlnesc pe drum chiar și după ce au ieșit din județul Suceava. La Gherla au fost întâmpinați de o televiziune locală pentru un interviu, iar jurnaliștii din Arad sunt interesați de sosirea lor.
„Joi am mâncat la Casa de Piatră, în Dej, și după jumătate de oră ne-a ajuns patronul din urmă și ne-a dat banii înapoi. Ne-a spus că vrea să facă un afiș mare pe care să-l pună în restaurant cu această expediție”, a declarat Călin Dănilă.


Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița
Lungul drum spre Gibraltar al celor doi suceveni a trecut și prin Bistrița


Recomandări

Căderi de arbori pe carosabil și trafic restricționat pentru mașinile mari în pasul Tihuța, în urma ninsorilor abundente de la finalul săptămânii trecute

A VIII-a ediție a manifestării „Roți legendare – Fălticeni, 128 de ani de la apariția primului vehicul din oraș”

A VIII-a ediție a manifestării „Roți legendare – Fălticeni, 128 de ani de la apariția primului vehicul din oraș”
A VIII-a ediție a manifestării „Roți legendare – Fălticeni, 128 de ani de la apariția primului vehicul din oraș”

Autoritățile sucevene se așteaptă la o „creștere exponențială” a traficului greu prin PTF Siret, ca urmare a rerutării transportatorilor de la PTF Isaccea

Autoritățile sucevene se așteaptă la o „creștere exponențială” a traficului greu prin PTF Siret, ca urmare a rerutării transportatorilor de la PTF Isaccea