Societatea de salubritate Goscom SA Fălticeni are de încasat de la locatarii celor peste 7.000 de apartamente peste opt miliarde de lei vechi, la care se adaugă aproape șapte miliarde de lei vechi de la locuitorii celor peste 3.000 de case și agenții economici.
Directorul tehnic al SC Goscom, Arald Drăgan, a declarat: “Sunt restanțe de un an și opt luni. Eu trebuie să plătesc motorină, mașini, salarii, piese de schimb la mașini, pe care nimeni nu mi le dă pe datorie. Am să mut toate buncărele doar acolo unde locatarii plătesc. Unde sunt restanțe să pună gunoaiele unde vor și să le ridice fără bani cine vrea. Nu mai pot să-mi desfășor activitatea. Cu ce să cumpăr eurocontainere, mai ales că acum li se dă foc și la cele existente, după ce sunt umplute cu crengi de vie sau de la copaci. Dacă la apă se poate vorbi de constrângere prin oprirea acesteia, pentru gunoi nu există mijloace de constrângere”.
Societatea Goscom a înștiințat în numeroase rânduri Primăria Fălticeni și, în luna decembrie 2011, și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Suceava că o serie de asociații de proprietari din municipiul Fălticeni înregistrează debite restante către operatorul local de salubritate, afectându-i desfășurarea normală a activității. Deși asociațiile cu restanțe au fost înștiințate că li se vor suspenda contractele de salubrizare începând cu data de 15.01.2012, iar primarul Vasile Tofan și viceprimarul Gheorghe Aldea au purtat numeroase discuții cu președinții asociațiilor de proprietari în legătură cu debitele înregistrate către operatorul de salubritate SC Goscom SA Fălticeni, restanțele au crescut și mai mult în ultimele două luni.
O discuție pe tema datoriilor populației cu furnizorii locali de utilități și președinții și administratorii asociațiilor de proprietari a avut loc miercuri loc la Primăria Fălticeni. Dacă pentru datornicii la apă, Agenția Fălticeni a ACET Suceava a primit “undă verde” pentru continuarea debranșărilor, pentru gunoi singura soluție este lămurirea populației că trebuie să plătească pentru serviciile prestate pentru ridicarea și transportul gunoiului menajer.
Tofan: Există asociații de proprietari unde datoriile au scăpat de sub control
Primarul Vasile Tofan a declarat că “Există asociații de proprietari unde situația este ținută sub control, nu au datorii de nici un fel, cum este cazul Asociațiilor numărul 1, 3, 4 și 7, dar și asociații unde datoriile au scăpat de sub control. Cel mai grav lucru este că suferă cel bun platnic pentru cel rău platnic. La Fălticeni, de mai bine de un an nu s-a mărit prețul la apă și gunoi, iar municipalitatea cheltuiește anual opt miliarde de lei vechi pentru transportul gunoiului la Târgu Neamț. Locuitorii trebuie să înțeleagă că trebuie să plătească pentru serviciile oferite, mai ales în condițiile în care municipiul Fălticeni participă la două mari proiecte, unul de reabilitare și modernizare a stațiilor de captare a apei din subteran Baia I și Baia II, modernizarea și extinderea rețelelor de apă și canalizare și construcția unei noi stații de epurare și proiectul de construcție a unei stații de transfer a gunoiului la Fălticeni și a unei gropi ecologice la Moara. Pentru fiecare din aceste proiecte contribuția locală este de 11 miliarde de lei vechi”.