Strategie

Facebook vrea să devină un formator de tendințe



Facebook țintește să își orienteze utilizatorii pe piața de produse și servicii, prin introducerea unor noi aplicații, care vor permite fiecăruia să vadă ce ascultă, citesc și cumpără prietenii săi, noua strategie fiind anunțată de Mark Zuckerberg, joi, la conferința anuală F8 de la San Francisco.
Noile aplicații ale rețelei de socializare vor furniza fiecărui utilizator informații legate de ce fac prietenii săi online, potrivit New York Times. Dacă Frank urmăreșete „The Hangover”, Jane ascultă Jay-Z, iar Mark folosește adidași Nike, miza Facebook și a companiilor sale partenere este ca preferințele acestor utilizatori să influențeze obiceiurile de consum ale prietenilor lor din rețea.
Pe scurt, Facebook țintește în prezent să devină un site pe care utilizatorii să petreacă mult timp, dar și unul care să îi orienteze online și să-i influențeze, din ce în ce mai mult, când sunt offline.
Lupta cu Google, mai acerbă
„Credem că un pas important în continuare este să ajutăm utilizatorii să își spună povestea”, a spus cofondatorul și directorul general Facebook, Mark Zuckerberg.
El a prezentat actuala strategie a rețelei de socializare – un demers de „a regândi unele industrii”.
Această mișcare făcută de Facebook face mai acerbă lupta cu Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet. Totodată, Google și-a lansat între timp propria rețea de socializare, Google+, dar aceasta rămâne deocamdată mult în urma Facebook.
Astfel, Facebook încearcă să câștige lupta cu Google, prin schimbarea felului în care oamenii găsesc ce îi interesează pe internet. În prezent, majoritatea oamenilor găsesc ce își doresc, știri, informații utile, prin căutare pe web. Însă Facebook încearcă să schimbe acest lucru, prin direcționarea utilizatorilor către conținuturi preferate de prietenii lor din rețea.
„Doi giganți rivali intră unul în curtea celuilalt”, a spus Sean Corcoran, un analist de la Forrester Research. „Se schimbă jocul pentru rețelele de socializare. Facebook spune de fapt: noi suntem viața ta online, dar și felul în care descoperi și împărtășești lucruri”, a adăugat acesta.
Facebook va indica mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi
Facebook nu încearcă să devină un furnizor de produse media, ca Apple și Amazon.com, ci mai degrabă se aliază cu companiile care distribuie muzică, filme, informație și jocuri pentru a deveni un formator al modului în care sunt găsite și consumate aceste produse.
Astfel, printre noii parteneri Facebook, se regăsesc: Netflix și Hulu pentru conținut video, Spotify pentru muzică, The Washington Post și Yahoo pentru știri, Ticketmaster pentru bilete la concerte și alte companii ce activează în domeniul alimentației, turismului etc.
Site-ul Facebook va reflecta mult mai precis ce citesc, privesc, ascultă sau mănâncă utilizatorii săi, furnizând astfel date valoroase companiilor pentru o publicitate cât mai țintită.
De asemenea, pentru companiile care distribuie informații și entertainment, un parteneriat cu rețeaua de socializare poate însemna creșterea popularității și atragerea de utilizatori, dar nu se poate estima deocamdată ce venituri poate genera recomandarea unui prieten pe Facebook.
Totodată, Facebook a introdus o nouă aplicație, timeline, ce permite utilizatorilor să posteze informații despre trecutul lor, de la nunți sau din vacanțe.