Facebook pierde 30.000 de membri, după un protest față de politica de confidențialitate a site-ului



Un grup de internauți care protestează față de politicile de confidențialitate ale Facebook a anunțat că peste 30.000 de persoane au răspuns la un apel de a se deconecta de la rețeaua de socializare, care are peste 500 de milioane de utilizatori, informează AFP.
Reprezentanții unui grup intitulat „Quit Facebook Day/ Ziua renunțării la Facebook”, care nu au dorit să își decline identitățile, au specificat că 34.202 persoane au părăsit rețeaua de socializare după o inițiativă „Renunță la Facebook”, care a avut loc luni.
„Pentru noi totul se rezumă la două lucruri – alegeri echitabile și intenții bune. După părerea noastră Facebook nu a făcut o treabă bună în aceste două segmente”, au scris reprezentanții grupării pe site-ul lor.
„Facebook oferă opțiuni astfel încât să obțină informații personale și nu este corect”, au precizat ei.
Potrivit celor mai recente date, Facebook este frecventat de 540 de milioane de persoane în fiecare lună, adică de circa 35% din numărul total, la nivel global, al utilizatorilor de internet.
Săptămâna trecută, Facebook a anunțat simplificarea setărilor de confidențialitate ale site-ului, după ce a primit mai multe critici.
Mark Zuckerberg, cofondatorul rețelei de socializare Facebook, a anunțat, săptămâna trecută, noile setări de protecție a datelor personale din rețea, încercând să contracareze valul de critici cu privire la sistemul de protecție a confidențialității.
Într-un material publicat pe pagina sa de Facebook, Mark Zuckerberg a explicat schimbările care le permit utilizatorilor să își aleagă informațiile care vor fi făcute publice și să decidă dacă acceptă sau nu aplicații externe rețelei.
Recent, Zuckerberg a admis că Facebook a făcut unele greșeli în ceea ce privește sistemul de protecție a datelor confidențiale. „Știu că am făcut o serie de greșeli, dar sper ca serviciul nostru să devină mai bun, după toate aceste întâmplări și că oamenii vor înțelege că intențiile noastre sunt bune și că noi vom răspunde la reacțiile celor pentru care lucrăm”, a scris Zuckerberg într-un e-mail adresat lui Robert Scoble, un blogger influent din Silicon Valley, care a declarat că a publicat textul cu acordul autorului său.
La finalul anului trecut, Facebook și-a schimbat setările de confidențialitate, permițând ca informațiile de la profil să fie vizualizate de orice persoană, cu acceptul utilizatorului.
Luna trecută, Facebook a avut o altă inițiativă prin care datele de pe platformă erau partajate cu alte site-uri. Mark Zuckerberg a considerat această inițiativă ca un pas spre „internetul în care elementul de socializare este o setare standard”.
În timp ce Facebook promova ideea de a oferi o navigare pe internet personalizată, criticii erau îngrijorați de faptul că utilizatorii pierdeau controlul asupra informațiilor lor.
Pe de altă parte, experții Comisiei Europene au adresat oficialilor Facebook o scrisoare deschisă în care caracterizau aceste schimbări de setări de confidențialitate ca fiind „inacceptabile”.
În urmă cu două săptămâni, Facebook a organizat o ședință internă pentru a discuta această criză, care i-a determinat pe unii dintre utilizatori să își dezactiveze conturile din rețea. Oficialii companiei au refuzat să comenteze despre dezactivările conturilor.
În trecut, setările de confidențialitate au avut 50 de prevederi, 170 de opțiuni, prezentate în 5.830 de cuvinte, mai mult decât are Constituția Statelor Unite.
Facebook, fondat în februarie 2004, este o companie privată, cu sediul în Palo Alto, California. În prezent, Facebook este cea mai populară rețea de socializare din lume.