Platforma de socializare Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a-și controla mai strict datele personale și cât din acestea pot fi vizualizate în cadrul rețelei, în urma plângerilor formulate de autoritățile canadiene pentru confidențialitatea datelor.
Potrivit Media Guardian, acest lucru va reduce capacitatea Facebook de a le furniza informații advertiserilor.
Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor o capacitate mai mare de control asupra datelor personale pe care le pot vedea ceilalți membri ai rețelei de socializare sau dezvoltatorii de jocuri și aplicații.
Un control sporit exercitat asupra datelor personale de către utilizatori este o decizie privind consolidarea confidențialității datelor online luată în reacție la plângerile formulate de oficialii canadieni responsabili cu protecția și confidențialitatea datelor. În plus, această decizie este parte a unui trend în dezvoltare de a limita utilizarea datelor personale de către proprietarii de rețele de socializare și producătorii de programe și ar putea avea repercusiuni și asupra altor rețele, precum MySpace sau Twitter.
În condițiile în care utilizatorii primesc din ce în ce mai multă putere asupra modului în care sunt utilizate informațiile lor personale, se diminuează potențiala capacitate a companiilor precum Facebook de a face bani prin furnizarea de date advertiserilor. În trecut, compania a fost criticată pentru că a folosit datele utilizatorilor în vederea transmiterii de publicitate targetată.
După o analiză de un an realizată de Office of the Privacy Commissioner din Canada, Facebook a fost de acord să le dea utilizatorilor mai multe informații referitoare la modul în care datele lor personale sunt utilizate pentru transmiterea de publicitate. În plus, rețeaua de socializare a acceptat și să modifice setarea „default” privind controlul datelor astfel încât aceasta să reflecte preferințele utilizatorilor.
În plus, se înăsprește și controlul asupra informațiilor pe care terții le pot vedea în legătură cu un utilizator. Facebook, înființat de Mark Zuckerberg, a fost pionierul utilizării aplicațiilor descărcabile, deschizând site-ul oricărui editor cu capacitatea de a produce un program. Aplicațiile de pe Facebook au pornit de la jocuri naive, de tipul aruncatului cu oi sau plăcinte în alți prieteni, și au evoluat considerabil. Cu toate acestea, în cadrul procesului de descărcare, utilizatorii trebuie să permită aplicației să le acceseze toate informațiile personale, cum ar fi data nașterii, starea civilă sau cele privind grupurile din care fac parte pe site.
Facebook a acceptat, însă, că furnizarea acestor informații trebuie limitată, schimbările, care vor fi introduse pe parcursul următorului an, urmând să îi afecteze pe cei circa 250 de milioane de utilizatori ai platformei de socializare din întreaga lume.
„Dialogul nostru productiv și constructiv cu autoritățile canadiene ne-a oferit oportunitatea de a ne îmbunătăți politicile și practicile într-un mod prin care să oferim o și mai mare transparență și control utilizatorilor Facebook”, a declarat Elliot Schrage, vicepreședinte pentru comunicare internațională și politici publice în cadrul Facebook
Facebook își va actualiza politicile privind confidențialitatea datelor astfel încât să le ofere utilizatorilor mai multe informații referitoare la modul în care pot să își șteargă contul din rețea și la funcționarea programelor de publicitate.