Facebook își îmbunătățește site-ul pentru a atrage advertiserii fără a supăra utilizatorii



Facebook își îmbunătățește serviciul de știri, cu fotografii mai mari, grafică mai atrăgătoare și noi instrumente de organizare a conținutului, pentru a atrage advertiserii fără să supere utilizatorii rezistenți la schimbări, relatează Bloomberg.
Noul serviciu de știri (news feed) prezentat de Facebook are ca obiectiv și păstrarea poziției de lider a companiei în domeniul social media, în fața Twitter și Google.
Sub presiunea investitorilor, de a genera venituri mai mari, directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a adăugat noi servicii pentru a atrage utilizatorii să se logheze mai mult și mai des, în special de pe telefoanele mobile.
Compania se confruntă uneori cu opoziția față de schimbare din partea utilizatorilor îngrijorați de respectarea confidențialității și publicitatea nedorită, sau a celor care vor ca site-ul să rămână așa cum este.
„Orice schimbare deranjează oamenii, pentru că se obișnuiesc cu anumite lucruri. Nu știm cum vor trata publicitatea în acest format, ar putea fi unele probleme aici. Pe ansamblu, aș spune că sunt schimbări pozitive”, a declarat Greg Sterling, analist la firma Opus Research din San Francisco
„Pe măsură ce lumea se schimbă, compoziția serviciului de știri se schimbă și ea. Credem că este loc pentru un ziar personalizat care să reunească toate aceste lucruri”, a spus Zuckerberg la o prezentare organizată la sediul Facebook din Menlo Park, California.
Conținutul care atrage atenția prietenilor va fi mai proeminent. Utilizatorii vor putea totodată să organizeze informațiile pe categorii, precum muzică, evenimente, fotografii. Publicitatea va fi adăugată la aceste categorii specializate, în timp, a arătat Zuckerberg.
„Serviciul de știri este esențial pentru strategia de creștere a valorii companiei, întrucât publicitatea este inclusă în acesta. Oportunitatea pe termen lung, sau provocarea, este ca aceste reclame să semene mai mult a conținut”, a apreciat Tom Forte, analist la Telsey Advisory Group din New York.
Un alt element de design este adăugarea bare de navigație pentru aparatele mobile la versiunea pentru desktop. Astfel, Facebook vrea să profite mai mult de dezvoltarea rapidă a aparatelor mobile.
În trimestrul al patrulea, Facebook a obținut 23% din veniturile totale aduse de publicitate datorită utilizatorilor de terminale mobile.
Prin permiterea utilizatorilor să își filtreze știrile, Facebook face mai dificil pentru companii să încerce să se promoveze fără să plătească direct pentru reclame, a spus Kim Celestre, analist la Forrester Research.