Compania Facebook, proprietarul celei mai populare rețele de socializare pe Internet din lume, discută cu mai mulți potențiali parteneri despre posibilitatea intrării pe piața chineză, potrivit unor surse apropiate situației, citate de Bloomberg.
Prin intrarea în China, Facebook va avea acces la cea mai mare piață de Internet din lume, cu peste 457 de milioane de utilizatori. În prezent, în China, cei care vor să utilizeze rețeaua de socializare se bazează pe rețele de private de Internet pentru a ocoli firewall-urile care blochează accesul la informațiile cenzurate de guvern.
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a vizitat China la sfârșitul anului trecut și a discutat cu reprezentați ai furnizorilor locali de servicii de Internet, printre care Baidu și Sina. El s-a întâlnit, de asemenea, cu președintele China Mobile, Wang Jianzhou. Acesta din urmă a declarat că au analizat, printre altele, posibilitatea unei cooperări în China.
În februarie, Facebook a anunțat că deschide un birou în Hong Kong.
Piața chineză a publicității on-line s-ar putea tripla la 13 miliarde de dolari până în 2014, potrivit unor analiști.
Guvernul chinez blochează unele site-uri de Internet considerate nepotrivite, precum Facebook, Twitter și YouTube, care nu respectă regulile privind cenzura.