Facebook a lansat o campanie împotriva Google, legată de utilizarea datelor confidențiale



Reprezentanții Facebook au recunoscut că au lansat o campanie de comunicare împotriva Google, companie pe care voiau să o vadă pusă într-o lumina proastă pe tema respectării confidențialității datelor, informează AFP.
Reprezentanții Facebook, cea mai populară rețea de socializare pe plan mondial, au declarat că au semnat un contract cu una dintre cele mai celebre agenții de relații publice din Statele Unite ale Americii, Burson-Marsteller, pentru a atrage atenția jurnaliștilor asupra practicilor Google, care nu respectă confidențialitatea datelor clienților săi.
„Nicio campanie bazată pe calomnii nu a fost autorizată sau dorită. Noi vrem ca jurnaliștii și bloggerii să verifice faptul că Google, fără a avea autorizația internauților, colectează și utilizează informațiile acestora din conturile lor de pe Facebook”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.
„Noi am angajat Burson-Marsteller pentru a atrage atenția asupra acestui subiect, utilizând informații publice care pot fi verificate de orice media sau orice analist”, a mai spus același purtător de cuvânt.
„Este un subiect grav și noi ar fi trebuit să îl prezentăm într-un mod serios și transparent”, a adăugat el cu privire la faptul că Facebook nu și-a asumat de la început rolul pe care l-a avut în campania împotriva Google.
Pe de altă parte, agenția Burson-Marsteller a confirmat că a fost angajată de Facebook, dar a precizat că i-a reproșat clientului său faptul că a preferat să rămână ascuns, oferind o aură de clandestinitate campaniei.
„Nu este o procedură obișnuită și este împotriva reglementărilor noastre”, se arată într-un comunicat al Burson-Marsteller.
Fiecare dintre cele două companii a fost în centrul unor polemici legate de utilizarea datelor personale ale internauților. În pofida disputelor dintre cele două companii, atât pentru Google, cât și pentru Facebook accesul la datele personale ale utilizatorilor este indispensabil pentru modelul lor actual de business.