Extra-clasă



Extra-clasă
Extra-clasă

Nu este nici cel mai luxos dar nici cel mai bine vândut automobil din gamă, dar este inima Mercedes Benz. Acesta este E-Klasse, modelul din clasa medie pe care în Germania îl poți găsi în postura de taxi sau în garajul unor oameni obișnuiți. În ciuda popularității sale, E-Klasse s-a confruntat cu câteva probleme tehnice care au cam șifonat blazonul stelei în trei colțuri, sigla MB. Dacă în momentul de față pe străzi circulă versiunea facelift, peste doi ani ne vom întâlni cu noua generație. Timpul oricum se scurge în favoarea lui E-Klasse, mașină pentru care Mercedes a alocat un buget uriaș calculat cu o rigurozitate specific nemțească unde fiecare euro se cheltuiește cu folos. E-Klasse se dorește a fi noua emblemă în segmentul premium, clasa medie, iar atingerea obiectivului înseamnă în primul rând depășirea noului lider Audi A6 și a inovativului BMW Seria 5. Pentru a fi din nou în vârful piramidei Mercedes va scoate în 2009 un automobil atractiv și puternic în egală măsură. Aspectul exterior va face o trimitere la design-ul noului C-Klasse în timp ce interiorul se va apropia foarte mult de nivelul „navei amiral” S-Klasse. Grila motorului va fi cromată în întregime, blocurile optice față vor fi tot în număr de patru dar cu proporții și forme diferite, în timp de stopurile vor marca o nouă tendință care va readuce în atenție stilul clasic, asemănător celui din anii 80. Spațiul interior va fi cel mai mare din clasa medie , Mercedes păstrându-și astfel renumele de lider în ceea ce privește confortul. E-Klasse va excela la capitolul tehnologii unde cel puțin în echiparea de bază se anunță prezența unor sisteme avansate de siguranță pentru pasageri și alte inovații deja testate pe ultimul S-Klasse. Fiabilitatea un capitol sensibil la actuala generație, este un punctele prioritare de la care plecă dezvoltarea noului vehicul. 2009 este anul de grație, anul în care berlina premium este obligată să își măsoare din nou forțele pe o piață unde orice greșeală este plătită scump.
Pentru a domina ca în vremurile bune (jumătatea anilor 90) E-Klasse este obligat să fie extra-clasă, extra-calitate, extra-model.