Testări

Evaluări naționale pentru elevii de-a II-a, a IV-a și a VI-a, în luna mai



Evaluări naționale pentru elevii de-a II-a, a IV-a și a VI-a, în luna mai
Evaluări naționale pentru elevii de-a II-a, a IV-a și a VI-a, în luna mai

Elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține o serie de evaluări, în luna mai, testări organizate pentru a surprinde stadiul de pregătire al fiecărui elev, evoluția lui, dacă și unde sunt probleme la nivel de școală sau de clasă.
21.000 de școlari din județ ar urma să fie antrenați în aceste examene.
Evaluările naționale de la aceste clase ar urma să aibă loc între 13 și 29 mai, potrivit calendarului propus de Ministerul Educației.
Primii testați vor fi elevii de clasa a II-a. Aceștia vor susține pe 13 și 14 mai evaluarea la Limba română, scris și citit, iar la Matematică și Științe ale naturii pe 16 mai. Cele două testări vor dura câte 60 de minute.
La nivelul județului Suceava, circa 7.200 de elevi din clasele a II-a sunt așteptați la evaluare.
Ministerul precizează că evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen.
Cât privește elevii de clasa a IV-a, calendarul evaluărilor este următorul: 21 mai – Limba română, 22 mai – Matematică. La școlile din județ sunt înregistrați aproape 6.900 de elevi de clasa a IV-a.
La clasa a VI-a, proba la Limbă și comunicare este programată pe 28 mai, iar cea la Matematică și științe ale naturii pe 29 mai.
Potrivit metodologiei, „testele elaborate sunt structurate astfel: primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară «Limbă și comunicare», iar al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară «Matematică și Științe ale naturii»”.
Circa 6.900 de elevi sunt în clasa a VI-a, în județ.
Testele pentru evaluarea națională au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale, iar nivelul de dificultate este mediu. Rezultatele obținute nu se trec în catalog și nu sunt făcute publice, ci au rolul de a verifica stadiului competențelor evaluate. Totodată, se va ști în ce măsură elevul și-a însușit elementele de bază specifice vârstei, insistându-se, ulterior, pe corectarea eventualelor dificultăți. Rezultatele evaluării se transmit părinților elevilor și vor fi puse în portofoliul educațional al elevului.
Testele sunt corectate în cadrul unității de învățământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.



Recomandări

30 de ani – generația de aur a Școlii Normale Suceava. Bucurie, emoții nesfârșite, recunoștință, prețuire

30 de ani – generația de aur a Școlii Normale Suceava. Bucurie, emoții nesfârșite, recunoștință, prețuire
30 de ani – generația de aur a Școlii Normale Suceava. Bucurie, emoții nesfârșite, recunoștință, prețuire

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți
Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională